Siłownia na powietrzu - zadbaj o formę i zdrowie w zimie

Siłownia na powietrzu - zadbaj o formę i zdrowie w zimie
Raczej nikogo nie trzeba przekonywać do tego, że aktywność fizyczna jest niezwykle ważna. Wbrew pozorom, zimą nie trzeba zamykać się w czterech ścianach. Doskonałym rozwiązaniem jest siłownia na powietrzu. Całe szczęście, z każdym kolejnym rokiem wzrasta świadomość w tym zakresie i ludzie chętnie uprawiają sport - zarówno na salach gimnastycznych, jak i na zewnątrz.

Ćwiczenia na powietrzu często kojarzą się z bieganiem, jazdą na rowerze czy spacerami z kijkami. Możliwości jest jednak dużo więcej. To dlatego tak bardzo popularnym rozwiązaniem stają się ćwiczenia pod gołym niebem. Możliwość wykonania treningu na zewnątrz jest nie tylko bardzo zdrowa, ale przede wszystkim darmowa, dlatego korzystać może każdy, bez wymówek.

Dbanie o formę zimą

Jak wiadomo, w zdrowym ciele, zdrowy duch. Choć hasło to pochodzi jeszcze z czasów starożytnych, wcale nie traci na znaczeniu. Warto o nim pamiętać niezależnie od pory roku. W jesienne i zimowe dni, gdy cierpimy na niedobór witaminy D, wybierajmy ćwiczenia pod gołym niebem.

Podczas zimy często doświadczamy spadków nastroju. To właśnie wtedy warto zadbać o swoją formę. Ćwiczenia na siłowni pozwolą nam na zachowanie kondycji. Niestety, ale karnety potrafią kosztować naprawdę sporo. Często także nie mamy możliwości czasowych, by dojechać do odpowiedniego miejsca. Siłownia plenerowa jest idealnym rozwiązaniem. Powstaje coraz więcej tego typu miejsc, dlatego korzystajmy z nich.

Zimowa aktywność fizyczna

Zima jest trudnym czasem na miłośników aktywności fizycznej pod gołym niebem. Całe szczęście, wybierając siłownie plenerowe, mamy gwarancję, że urządzenia są certyfikowane. Możemy z nich korzystać także w okresie zimowym.

W czasie, gdy na zewnątrz panuje mróz i pada śnieg, warto wykorzystać okazję właśnie po to, by skorzystać z urządzeń do outdoor fitness. Nie trzeba na nich siadać, więc nie narażamy się na żadne niebezpieczeństwo. Dobrym wyborem w tym czasie będzie wahadło, biegacz czy orbitrek. Sprawdzą się również drążki do podciągania.

Dostępność przez cały rok

Producenci siłowni zewnętrznych nierzadko stoją przed dużym wyzwaniem. Projektują oni urządzenia w ten sposób, by mogły posłużyć przez cały rok. To dlatego do ich wykonania stosuje się materiały najwyższej klasy, które są odporne na zmienne warunki atmosferyczne. Śmiało możemy z nich korzystać również w okresie zimowym! Aktywność na świeżym powietrzu jest jak najbardziej wskazana.

Nie musimy martwić się o swoje bezpieczeństwo. Przyrządy mają certyfikaty, dlatego śmiało możemy korzystać z ćwiczeń. Trzeba jednak sprawdzić każde urządzenie, zanim rozpoczniemy trening. Usuwamy śnieg oraz lód. Wybierajmy urządzenia do outdoor fitness czy street workoutu, na których nie musimy siadać.

Ruch na zewnątrz

Często wydaje nam się, że niskie temperatury, padający śnieg są przeszkodą do wyjścia na zewnątrz. Nie mamy również ochoty wychodzić z ciepłych domów czy mieszkań - a tym bardziej w celu wykonywania ćwiczeń. Czy faktycznie mroźne powietrze nie zachęca do wyjścia na zewnątrz?

By szybko nie stracić zapału, warto wybrać odpowiednie ćwiczenia, by trening pod gołym niebem sprawiał nam przyjemność. Ruch znakomicie wpływa na nasz organizm, dlatego nie rezygnujmy z dbania o siebie w okresie zimowym.

Zalety treningów zimą

Ruch na świeżym powietrzu ma mnóstwo zalet. Przede wszystkim poprawia się ogólny stan naszego organizmu oraz kondycja. Nie warto się bać mroźnego powietrza! Siłownie plenerowe gwarantują ogrom możliwości, a treningi na zewnątrz zwiększają odporność.

Co więcej, ze względu na niską temperaturę, organizm spala więcej kalorii. Ćwicząc nawet wtedy, gdy powietrze jest mroźne, łatwiej zrzucimy zbędne kilogramy, które łatwo nabywamy w okresie zimowym.

Dlaczego ćwiczenia zimą są tak ważne?

Odpowiednio dopasowany zestaw ćwiczeń, który wykonujemy pod gołym niebem, może mieć naprawdę zbawienny wpływ na nasz organizm. Oczywiście najtrudniejsze są początki, jednak, gdy już się przełamiemy i zaczniemy ćwiczyć - nawet wtedy, gdy mroźne powietrze do tego nie zachęca - będzie o wiele łatwiej.

Siłownie plenerowe są dla każdego - bez względu na płeć czy wiek. Jeśli zaczniemy trenować, szybko przekonamy się, jak ogromny ma to wpływ na nasz organizm. Nie tylko będziemy mieć lepsze samopoczucie, ale także odporność!

Jak przygotować się do ćwiczeń zimą?

Oczywiście nie bez znaczenia jest odpowiednie przygotowanie. Decydując się na trening na świeżym powietrzu, musimy zachować zdrowy rozsądek. Dbamy przede wszystkim o prawidłową rozgrzewkę - tutaj najlepiej sprawdzi się kilkuminutowy trucht. Pamiętajmy, by rozgrzać się zaraz po wyjściu z domu.

Nie bez znaczenia będzie także odpowiednia odzież. Zimą wybieramy tę termoaktywną. Zwróćmy uwagę, czy posiada ona technologię dry-fit. Dzięki temu pot zostanie skutecznie odprowadzony, a my zapewnimy sobie komfort treningu.

Czynniki decydujące o treningu

Wybierając trening na siłowni plenerowej, trzeba pamiętać o odpowiednim oddychaniu. Należy oddychać nosem, gdyż powietrze zdąży się ogrzać, zanim dotrze do płuc. Staramy się unikać oddychania ustami! Jeśli chodzi o czas treningu, zimowe ćwiczenia powinny trwać maksymalnie godzinę. W przypadku, gdy wieje lub pada deszcz, raczej zrezygnujmy z uprawiania sportu. Rozważmy to także, gdy powietrze jest bardzo mroźne. Uważajmy również na śliską nawierzchnię. Wtedy bardzo łatwo o kontuzję. Trening wykonujemy przynajmniej trzy razy w tygodniu.

Treningi receptą na zdrowie?

Siłownie plenerowe są doskonałym wyborem dla każdego, kto chce zadbać o swoje zdrowie. Co więcej, są dostępne za darmo, więc nie musimy kupować drogiego karnetu czy wiązać się długoterminowymi umowami. To często jest nieosiągalne dla osób, które chciałyby poprawić swoją sprawność fizyczną i zadbać o zdrowie. Urządzenia do outdoor fitness są powszechnie dostępne. Nie musimy ponosić żadnych kosztów.

Wystarczy zadbać o odpowiednią odzież i obuwie, by móc poprawić swoją kondycję fizyczną. Co więcej, poprawi się także poczucie własnej wartości. Nawet niewielki wysiłek fizyczny sprawia, że czujemy się lepiej ze swoim ciałem. Uwalniamy się od negatywnych uczuć, relaksujemy i redukujemy stres.

Street workout - czy warto?

Już samo przebywanie na zewnątrz sprawia, że tryskamy pozytywną energią i choć na chwilę zapominamy o codziennych troskach. To w dużej mierze zasługa witaminy D3, która jest niezbędna do budowania zdrowych kości, a także do prawidłowego funkcjonowania metabolizmu. Treningi na zewnątrz wpływają również na wzmocnienie układu odpornościowego i podniesienie poziomu endorfin. Zapewniają spokojny i długi sen.

Co więcej, ćwiczenia na zewnątrz poprawiają krążenie, redukują zły cholester, wzmacniają mięśnie, a także zwiększają wydolność fizyczną organizmu. Wygląda na to, że ćwiczenia outdoor fitness to same plusy!

Outdoor fitness

Sprzęty do ćwiczeń na zewnątrz dają nieograniczone możliwości. Wybieramy dowolną porę na treningi, unikamy tłumów ludzi, z nikim się nie porównujemy. Co więcej, to także zerwanie z monotonią. Dodatkowym plusem są oczywiście przepiękne widoki.

Sprzęt do crossfit jest mniej wymagający dla organizmu, dlatego sprawdzi się nawet w przypadku osób początkujących. Często można go spotkać na osiedlach w miastach, dlatego wystarczy przejść niewiele kroków, by wykonać trening, a następnie wrócić do domu.

Codzienna treningowa rutyna

Nawet kilkanaście minut dziennie wystarczy, by zobaczyć rezultaty. Niech nie przeraża nas zimowe powietrze. W końcu każda pora jest dobra, by zadbać o swoje zdrowie, kondycję i dobre samopoczucie.

Jak widać, zalet zimowych treningów jest całe mnóstwo. Nie musimy katować się godzinnymi ćwiczeniami. Wystarczy samozaparcie i rutynowe treningi. Nie odczuwamy wtedy nadmiernych skutków zmęczenia, więc szybko się nie zniechęcamy. Warto zacząć od teraz!