Jeśli nie na siłowni, to gdzie?

Jeśli nie na siłowni, to gdzie?

Powiedzmy sobie wprost, nie każdy może pozwolić sobie na to, aby systematycznie uczęszczać na siłownię. Tryb życia, jaki jest udziałem większości z nas sprawia, iż nie zawsze mamy czas oraz ochotę na siłownię i aktywność fizyczną. Nawał obowiązków i permanentny brak czasu sprawiają, że nie dbamy o własną kondycję, co odbija się później negatywnie na naszym samopoczuciu i zdrowiu. Im szybciej sobie to uzmysłowimy, tym łatwiej będzie temu zapobiegać.

Dobrym rozwiązaniem tego problemu są ćwiczenia wykonywane w zaciszu domowym. Niektórzy uważają, że niezbędna do tego jest odpowiednio przygotowana siłownia. Tu na przeszkodzie staje prozaiczna kwestia czyli zbyt mało miejsca. Siłownia kojarzy się z dużym sprzętem i dużą przestrzenią. Jak ją zmieścić w małym mieszkaniu?

Cóż, jeśli zdecydujemy się na duży sprzęt typu bieżnia czy brama do ćwiczeń, to rzeczywiście mogą pojawić się problemy. Gdzieś to niestety trzeba zmieścić. W uprzywilejowanej sytuacji znajdą się osoby, które dysponują domem lub dużym mieszkaniem. Właścicielom niewielkiej przestrzeni mieszkalnej radzimy jednak by lepiej skorzystali z usług najbliższej siłowni lub zastosowali się do poniższych porad.

W domowym zaciszu

Na szczęście sprzęt do siłowni to nie tylko duże maszyny jak np. brama do siłowni. Są urządzenia, które z powodzeniem zmieszczą się nawet w najmniejszym mieszkaniu. Na hantle czy stepper może pozwolić sobie każdy. A już te dwa przyrządy pozwolą na wytrenowanie górnych i dolnym partii ciała.

Mamy więc sposób dla tych, którzy aktywność fizyczną utożsamiają z używaniem sprzętu, ale nie mają czasu na siłownię, a  w domu dysponują ograniczonym miejscem. Czy jednak sprzęt jest rzeczywiście taki niezbędny?

Oczywiście odpowiedź na to pytanie brzmi: nie. Sprzęt do ćwiczeń nie jest niezbędny jeśli chcemy zrzucić kilka ponadprogramowych kilogramów, wzmocnić serce, poprawić kondycję i zbudować mięśnie. To co jest potrzebne do ćwiczeń to nasze ciało. Wystarczy odpowiednio go użyć.

Spora część aerobiku czyli grupowych zajęć przeznaczonych dla kobiet, odbywających się przy muzyce to właśnie ćwiczenia z wykorzystaniem własnego ciała. Skłony, przysiady, wymachy, podskoki - wszystko to potrafi zmęczyć tak, jak praca z ciężkim sprzętem.

We własnym domu i poza nim

I ten rodzaj aktywności z powodzeniem może być uprawiany w domu. Wystarczy odrobina miejsca, by się położyć i gotowe. Można ćwiczyć mięśnie grzbietu, brzucha, nóg, pośladków. Można ćwiczyć całe ciało i dostarczyć odpowiednią dawkę zbawiennych endorfin. Podobnie rzecz ma się z bieganiem. Wystarczą dobre buty i wygodny strój. Zapaleńcom nie przeszkadza nawet brzydka pogoda. Idealny sposób na poprawę kondycji i zrzucenie nadwagi.

Problem pojawia się wtedy, gdy celem ćwiczeń jest zbudowanie imponującej masy mięśniowej. Tutaj ćwiczenia z obciążeniem są najlepszym rozwiązaniem, ale i na to znajdzie się sposób. Potrzebna jest do tego odrobina kreatywności, by znaleźć sposób na zastąpienie profesjonalnego sprzętu, ale pamiętać należy o zachowaniu  bezpieczeństwa własnego zdrowia i życia.

Siłownia to nie jedyne miejsce, w którym można ćwiczyć. Na regularną aktywność zawsze znajdzie się sposób. Trzeba tylko poszukać odpowiedniej motywacji i zdać sobie sprawę z tego, że brak miejsca to tylko wymówka. Trzeba uwierzyć w siebie i po prostu zacząć działać.

Sklep sportowy Asport.pl

Sportowy humor

zobacz więcej
Mecz finałowy Mistrzostw Świata w piłce nożnej. Siedzi facet. Obok niego puste miejsce. Podchodzi do niego inny facet i pyta czy ktokolwiek siedzi obok niego.
- Nie, to miejsce jest wolne.
- Niesamowite, kto mógłby mieć tak wspaniałe miejsce na finałach i nie przyjść na mecz!
- No cóż, to miejsce należy do mnie. Miała przyjść moja żona, ale zmarla... To pierwszy finał, na którym nie jesteśmy razem.
- Bardzo mi przykro, ale... przecież mógł pan znaleźć kogoś na jej miejsce, krewnego, znajomego czy nawet sąsiada...
- Niestety, nie dało rady, wszyscy są na pogrzebie...