Odżywki i suplementy dla początkujących fanów kulturystyki

Odżywki i suplementy dla początkujących fanów kulturystyki

Suplementy i odżywki to cenny dział, który posiada każdy sportowy sklep. Kulturystyka nie jest jedyną dyscypliną, która korzysta z dobrodziejstw nowoczesnej medycyny - nie ma już chyba na świecie profesjonalnego sportowca, który w swojej diecie nie stosuje żadnych dodatkowych „wzmacniaczy”. Jeśli dopiero zaczynasz ćwiczenia na siłowni lub nadal jesteś średnio-zaawansowany, możesz się zastanawiać, co ze sklepowej półki jest dla Ciebie. Przed Tobą krótka encyklopedia początkującego.

Odżywki węglowodanowe lub węglowodanowo-białkowe - w szczególności, gdy rozpoczynamy trening na masę i jesteśmy bardzo szczupli. Do wyboru mamy gainery, bulki, carbo, vitargo czy żele dla sportowców wytrzymałościowych - wszystkie różnią się przede wszystkim składem i przeznaczeniem. Dla początkującego polecamy przede wszystkim gainer lub bulk.

Odżywki białkowe - to najczęściej wybierany suplement przez początkujących. I słusznie. Bez dostatecznej ilości białka mięśni nie zbudujemy. Do wyboru mamy izolat białka serwatkowego (WPI), koncentrat białka serwatkowego (WPC), hydrolizat białka serwatkowego, białko kazeinowe. Jeśli liczymy na dobre efekty, najlepiej zainwestować w te dobrej jakości.

Aminokwasy BCAA - w okresie budowania masy nie są artykułem pierwszej potrzeby, ale przydają się podczas treningu na rzeźbę. To z nich zbudowane są białka. Jeśli jednak mamy ograniczony budżet, lepiej sięgnąć bo białko i kreatynę.

Kreatyna - suplement z przebadanym i potwierdzonym dobrym wpływem na osoby uprawiające sport. Kreatyna wspomaga zdolności wysiłkowe i wytrzymałość, przyśpiesza regenerację, zwiększa przyrost mięśni. Warto się w nią zaopatrzyć już na pierwszym miesiącu na siłowni.

Boostery azotowe - mają za zadanie rozszerzyć naczynia krwionośne, co powoduje przyśpieszenie krążenia, dzięki czemu do mięśni trafia więcej tlenu i właściwości odżywczych. To przekłada się na zwiększoną siłę, wytrzymałość i regeneracje organizmu. Zauważalny efekt pompy mięśniowej sprawia, że widocznie zwiększa się objętość mięśni, co zwiększa motywację początkującym, dlatego boostery azotowe można wykorzystać już w pierwszym roku regularnych treningów.

Boostery testosteronu - tribulus terrestris, kwas d-aspargainowy, ZMA, epimedium - to tylko niektóre popularne boostery testosteronu. Wszystkie substancje mają na celu potęgować produkcję testosteronu w organizmie, co przekłada się bezpośrednio na lepsze wyniki na siłowni. Raczej nie jest to pierwszy suplement, po który powinni sięgać początkujący.

Inne - spalacze tłuszczu i preparaty wielowitaminowe, to suplementy, które mogą się przydać już na początku walki o upragnioną sylwetkę. Te pierwsze w przypadku, kiedy mamy problemy z nadmiarem tkanki tłuszczowej, której chcemy się błyskawicznie pozbyć, drugie okresowo, przy ubogiej w witaminy diecie.

Sprawdź odżywki dla kulturystów dostępne w https://tanie-odzywki.pl/29-odzywki-dla-kulturystow

 

 

Sklep sportowy Asport.pl

Newsletter

Sportowy humor

zobacz więcej
Pewnego dnia urządzano wyścig narciarski. Pekka dotarł na miejsce na samym końcu, dobrą godzinę po tym, jak przyszli inni. Na pytanie sędziego o to, czy naprawdę chce wziąć udział w konkursie odpowiedział: "Oczywiście, że tak. W przeciwnym wypadku nie spędziłbym tak dużej ilości czasu na trasie".