Odżywki i suplementy dla początkujących fanów kulturystyki

Odżywki i suplementy dla początkujących fanów kulturystyki

Suplementy i odżywki to cenny dział, który posiada każdy sportowy sklep. Kulturystyka nie jest jedyną dyscypliną, która korzysta z dobrodziejstw nowoczesnej medycyny - nie ma już chyba na świecie profesjonalnego sportowca, który w swojej diecie nie stosuje żadnych dodatkowych „wzmacniaczy”. Jeśli dopiero zaczynasz ćwiczenia na siłowni lub nadal jesteś średnio-zaawansowany, możesz się zastanawiać, co ze sklepowej półki jest dla Ciebie. Przed Tobą krótka encyklopedia początkującego.

Odżywki węglowodanowe lub węglowodanowo-białkowe - w szczególności, gdy rozpoczynamy trening na masę i jesteśmy bardzo szczupli. Do wyboru mamy gainery, bulki, carbo, vitargo czy żele dla sportowców wytrzymałościowych - wszystkie różnią się przede wszystkim składem i przeznaczeniem. Dla początkującego polecamy przede wszystkim gainer lub bulk.

Odżywki białkowe - to najczęściej wybierany suplement przez początkujących. I słusznie. Bez dostatecznej ilości białka mięśni nie zbudujemy. Do wyboru mamy izolat białka serwatkowego (WPI), koncentrat białka serwatkowego (WPC), hydrolizat białka serwatkowego, białko kazeinowe. Jeśli liczymy na dobre efekty, najlepiej zainwestować w te dobrej jakości.

Aminokwasy BCAA - w okresie budowania masy nie są artykułem pierwszej potrzeby, ale przydają się podczas treningu na rzeźbę. To z nich zbudowane są białka. Jeśli jednak mamy ograniczony budżet, lepiej sięgnąć bo białko i kreatynę.

Kreatyna - suplement z przebadanym i potwierdzonym dobrym wpływem na osoby uprawiające sport. Kreatyna wspomaga zdolności wysiłkowe i wytrzymałość, przyśpiesza regenerację, zwiększa przyrost mięśni. Warto się w nią zaopatrzyć już na pierwszym miesiącu na siłowni.

Boostery azotowe - mają za zadanie rozszerzyć naczynia krwionośne, co powoduje przyśpieszenie krążenia, dzięki czemu do mięśni trafia więcej tlenu i właściwości odżywczych. To przekłada się na zwiększoną siłę, wytrzymałość i regeneracje organizmu. Zauważalny efekt pompy mięśniowej sprawia, że widocznie zwiększa się objętość mięśni, co zwiększa motywację początkującym, dlatego boostery azotowe można wykorzystać już w pierwszym roku regularnych treningów.

Boostery testosteronu - tribulus terrestris, kwas d-aspargainowy, ZMA, epimedium - to tylko niektóre popularne boostery testosteronu. Wszystkie substancje mają na celu potęgować produkcję testosteronu w organizmie, co przekłada się bezpośrednio na lepsze wyniki na siłowni. Raczej nie jest to pierwszy suplement, po który powinni sięgać początkujący.

Inne - spalacze tłuszczu i preparaty wielowitaminowe, to suplementy, które mogą się przydać już na początku walki o upragnioną sylwetkę. Te pierwsze w przypadku, kiedy mamy problemy z nadmiarem tkanki tłuszczowej, której chcemy się błyskawicznie pozbyć, drugie okresowo, przy ubogiej w witaminy diecie.

Sprawdź odżywki dla kulturystów dostępne w https://tanie-odzywki.pl/29-odzywki-dla-kulturystow