Aktywny marsz, czyli wysportowana sylwetka bez ryzyka kontuzji

Aktywny marsz, czyli wysportowana sylwetka bez ryzyka kontuzji

Utrata wagi, wysportowana sylwetka i lepsze samopoczucie, a to wszystko bez forsownego wysiłku i obciążania stawów? Z aktywnym marszem to możliwe! Ujędrnisz mięśnie, poprawisz kondycję oraz zmniejszysz ryzyko zachorowania na cukrzycę i choroby układu krążenia. A pożądane rezultaty pomoże Ci uzyskać pewien niepozorny gadżet…

Aktywny marsz łączy przyjemne z pożytecznym. Dzięki tej niepozornej aktywności można uzyskać szczupłą sylwetkę, a jednocześnie odprężyć się i zapomnieć o stresie dnia codziennego. O ile jest to jeden z łatwiejszych sportów i może go uprawiać prawie każdy, o tyle wymaga stosowania odpowiedniej techniki – w końcu to po prostu chodzenie, z tym że w szybszym tempie.

Co ciekawe, wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że… wcale nie chodzi prawidłowo! Dlaczego? Odruchowo od razu stawiają całą stopę na podłożu, a to błąd. Zapominamy, że ta część kończyny jest w stanie wykonywać płynne ruchy, co zawdzięcza swojej budowie, na którą składa się aż 26 kości, 16 stawów i 107 więzadeł. Prawidłowy ruch, jaki powinna wykonywać stopa podczas chodzenia, to tzw. „przetaczanie”.

Najlepsze efekty uzyskamy dzięki połączeniu odpowiedniej diety i aktywności ruchowej. Aktywny marsz to propozycja bardzo atrakcyjna, ponieważ nie wymaga w zasadzie żadnych nakładów finansowych czy organizacyjnych. Za to ma same zalety! Jest nieporównywalnie mniej wymagający, chociażby od pływania, biegania czy jazdy na rowerze, a jednocześnie pomaga spalić tłuszcz na podobnym poziomie. Za rekomendację niech wystarczy fakt, że w ciągu godzinnego marszu – zakładając, że maszerujemy z prędkością 10 km/h – można sprawie 700 kalorii.

Na pewno zainteresuje Cię to, że aktywny marsz jest szczególnie rekomendowany osobom cierpiącym na nadwagę czy otyłość. Na przykład bieganie może wówczas wręcz zaszkodzić, a to ze względu na cykliczne wstrząsy wynikające z gwałtownego stykania się stóp z ziemią, które mają negatywny wpływ na kolana, kostki czy stawy. Decydując się na aktywny marsz, unikniemy ryzyka różnych kontuzji, ponieważ ten sport znacznie mniej obciąża układ kostny.

Codzienne zmagania z nadmiarem kilogramów mogą być łatwiejsze dzięki najnowszym technologiom. Jednym z elektronicznych gadżetów, które zyskały sobie wielu zwolenników wśród osób regularnie uprawiających aktywność fizyczną, jest smartwatch, czyli inteligentny zegarek. To genialne, wielozadaniowe urządzenie łączy w sobie funkcje m.in. smartfona, zegarka i odtwarzacza muzyki. A co najlepsze, jest wprost stworzone dla osób aktywnych fizycznie!

Inspiracją dla tych praktycznych gadżetów były profesjonalne urządzenia dla zawodowych sportowców. Smartwatch Garett Fitness umożliwia synchronizację z telefonem komórkowym poprzez dzięki odpowiedniej aplikacji. W ten sposób Twój inteligentny zegarek będzie zbierać dane dotyczące uprawianej przez Ciebie aktywności, analizować wyniki czy też określać nowe cele. Trudno o lepszy sposób na utrzymanie motywacji!

Smartwatche mogą więc skutecznie pomóc w osiąganiu nawet długoterminowych celów, m.in. dzięki funkcjom monitoringu, kontroli, przypomnieniom i powiadomieniom. Do dyspozycji masz m.in. licznik kalorii, krokomierz, możliwość udostępniania swoich dokonań w mediach społecznościowych oraz miernik przebytego dystansu.