Jak zacząć ćwiczyć?

Jak zacząć ćwiczyć?

Aktywny tryb życia zyskuje w ostatnim czasie na popularności. Podejmują się go zarówno osoby starsze, jak i młodsze, które dbają o zdrowie bądź chcą poprawić wygląd swojej sylwetki.

Rozpoczęcie treningu oczywiście wcale nie jest trudne, jednak nie wszyscy wiedzą od czego zacząć ćwiczenia. Warto się w tym dobrze zorientować, by nie popełnić błędu, rzucającego cień na dalszą pracę nad swoim ciałem.

Najpierw wszystko sobie poukładaj

Chcesz wiedzieć, jak rozpocząć ćwiczenia w domu? Przede wszystkim, przyda Ci się dobry plan. Nie możesz zacząć wszystkiego z biegu, nie zakładając wcale, co będziesz robić po kolei.

Musisz też wiedzieć, jakie cele konkretnie zamierzasz osiągnąć oraz opracować ścieżkę, która pozwoli Ci je skutecznie i, co najważniejsze, w bezpieczny sposób zrealizować.

Przestań się zmuszać

Pamiętaj, że nie powinieneś nigdy twierdzić, że musisz ćwiczyć czy dążyć do idealnej sylwetki. W takich przypadkach potraktujesz wszystko, co będziesz robić jako przymus.

Wtedy jednocześnie spadnie Twoja motywacja. Lepiej przestaw się na inny sposób myślenia – mów sobie, że chcesz zacząć ćwiczyć lub dążyć do uzyskania wzorowej sylwetki. Wtedy poszczególne czynności nie tylko wejdą Ci w nawyk, ale i przyniosą Ci sporo przyjemności.

Zadbaj o swój komfort

Niezależnie od rodzaju ćwiczeń, które chcesz wykonywać – równie dobrze może to być przecież trening z hantlami dla początkujących, jak i bieganie – pamiętaj, by było Ci przede wszystkim wygodnie.

Jeśli planujesz korzystać z siłowni, naturalnie musisz pomyśleć o zakupie specjalnego stroju, w którym będzie się można bez skrępowania pokazać innym.

Ci, którzy jednak zamierzają zostać w domu i zamienić jeden z pokojów w salę treningową, nie muszą się wyglądać swoją prezencją. Wystarczy więc komfortowy, nawet lekko rozciągnięty dres, który nie będzie Ci ograniczać ruchów podczas ćwiczeń ani w żaden sposób uciskać mięśni.

Odkładanie na później nie będzie Twoim sprzymierzeńcem

Jeśli dotąd nie trenowałeś możliwe, że jesteś poważnie rozleniwiony. To natomiast sprzyja odkładaniu wszystkiego na później. Gdy nie uda Ci się wystartować z ćwiczeniami w poniedziałek, nie czekaj do kolejnego, tylko po prostu zacznij od wtorku. Nie masz co zwlekać, ponieważ nie możesz odsuwać tego od siebie w czasie, ponieważ w rezultacie wcale nie rozpoczniesz treningu.

Rozgrzewka jest bardzo ważna!

To naturalne, że chciałbyś rozpocząć ćwiczenia jak najszybciej, by wkroczyć trudną drogę do osiągnięcia spodziewanego rezultatu. Niestety, nawet ćwiczenia na początek wymagają poprzedzenia właściwą rozgrzewką.

W ten sposób przygotowujesz bowiem mięśnie do zwiększonego wysiłku. Rozgrzewając się, zyskujesz więc pewność, że nie ulegniesz kontuzji ani nie zrobisz sobie krzywdy.

Jeśli nie wiesz, jak powinna wyglądać odpowiednia rozgrzewka, przejrzyj filmiki internetowe czy popatrz na programy ćwiczeniowe w telewizji. Koniecznie powtarzaj to, co zobaczysz na ekranie, a nie będziesz się musiał niczym martwić.

Uzbrój się w cierpliwość

Cierpliwość to cecha, którą musi wyrobić w sobie każdy, kto rozpoczyna trening. Nieważne, jaka dyscyplina Cię interesuje – nauka dowolnej dziedziny sportu będzie wymagała od ciebie poświęcenia sporej ilości czasu.

To nie tak, że rozpoczniesz ćwiczenia i za tydzień zobaczysz niesamowite efekty. Dobry trening może trwać miesiącami, jednak za każdym razem przynosi ogromną satysfakcję.

Nie należy się również poddawać przy pierwszym niepowodzeniu, jakie może, a nawet musi przytrafić się każdemu. Pamiętaj, że nawet mistrzowie świata w jakiejś dyscyplinie byli kiedyś początkujący.