Biegasz? Zaproś cynamon do swojej kuchni!

Cynamon to jeden z darów Matki natury, które bardzo korzystanie działają na nasze zdrowie. Znamy go wszyscy, ale nie wszyscy korzystamy z jego dobroczynnych właściwości, a już jedynie mała garstka osób ma pojęcie skąd właściwie ta przyprawa pochodzi. Tym tematem w szczególny sposób powinni się zainteresować wszyscy amatorzy biegania – w tym poradniku dowiecie się dlaczego.

Skąd bierze się cynamon?

Przyprawa znana jako cynamon pochodzi z drzewa liściastego zwanego cynamonowcem. Występuje przede wszystkim w klimacie subtropikalnym. Sama przyprawa wytwarzana jest z kory drzewa. Zawarty w niej cejloński olejek cynamonowy oraz eugenol sprawiają, że omawiana przyprawa zyskuje znany nam charakterystyczny zapach i smak.

Czy tylko w kuchni?

Cynamon to nie tylko szerokie możliwości kulinarne. Cynamon to także wielka pomoc, jeśli chodzi o leczenie niestrawności bądź wzdęć. Pomocny jest również w ramach ziołolecznictwa, jeśli chodzi o brak łaknienia. To niesamowity sprzymierzeniec metabolizmu, a szczególną uwagę należy zwrócić na jego korzystne działanie w odniesieniu do insulino - zależnego transportu glukozy do komórek. Z tej korzyści mogą jednak w dużej mierze również osoby nie mające problemu z utrzymaniem odpowiedniego poziomu cukru we krwi, choć te należące do grupy problemowej najlepiej zrobię, gdy codziennie do którejś z potraw dosypią co nieco tej drogocennej, smacznej przyprawy. Poza walorami względem metabolizmu węglowodanów cynamon jest również wspomagaczem pracy trzustki.

A co z biegaczami?

Cynamon w różnych formach to pomoc dla osób biegających w różnych aspektach. Przede wszystkim jednak warto zwrócić uwagę na poniższe korzyści:

  • Właściwości antyoksydancyjne – zmniejsza stres oksydancyjny będący często wynikiem stresu psychicznego bądź nasilonego treningu.

  • Większa wrażliwość komórek na insulinę – zwiększa ilość glikogenu w mięśniach, a to jest oczywisty sposób na to, by pozwolić sobie na dłuższy czas trwania wysiłku fizycznego.

  • Działanie przeciwzapalne – olejek cynamonowy

  • Działanie przeciwbólowe – olejek cynamonowy

  • Lepsze wykorzystanie glukozy w organizmie – większa dawka energii, co przekłada się na lepsze treningi

Jak z tego skorzystać?

Pół łyżeczki cynamonu dziennie to wystarczająca dawka, by już po około dwóch tygodniach zauważyć jego korzystny wpływ na swój organizm. Najlepiej smakuje w towarzystwie jabłek, ale w sieci znajdziesz również pełno innych ciekawych pomysłów na to, by jeszcze bardziej uprzyjemnić sobie wprowadzenie tej zdrowej przyprawy do swojej diety. Owsianka, grysik, ciastka z cynamonem i wiele więcej – czyli połączenie sportu, zdrowia i smaku.