Mało tłuszczu, dużo węglowodanów - najlepsza dieta dla sportowców?

Utrata wagi jest częścią procesu zdobywania jak najlepszej formy fizycznej. Wszystko to dla maksymalnej wydajności w sporcie. Już nie będziemy po raz kolejny wspominać o konieczności posiadania zbilansowanej diety – czyli takiej która zwiera wszystkie klasy żywności, które są niezbędne do jak najlepszego funkcjonowania organizmu. W tym artykule przyjrzymy się kwestii diety o niskiej zawartości tłuszczu i wysokiej zawartości węglowodanów, gdyż właśnie taka pomoże Ci schudnąć a równocześnie dbać o kwestię maksymalnej wydajności w wybranym sporcie.

Nie dla tkanki tłuszczowej


Nadwaga naszego ciała jawi się przede wszystkim pod postacią tłuszczu. Jak wszyscy wiemy, pewna niewielka ilość tłuszczów i lipidów jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wszystko, co w nadmiarze będzie przechowywane w naszym ciele właśnie w formie zbędnej tkanki tłuszczowej. Ta nadwyżka może stać się z czasem naprawdę niezdrowa dla organizmu. Na przykład, nagromadzenie tłuszczu w tętnicach utrudnia przepływ krwi w ciele. Dlatego sportowiec (oczywiście każdy człowiek, ale osoba uprawiająca sporty przede wszystkim) powinien dążyć do utrzymania optymalnej ilości tłuszczu – dzięki temu będzie bardziej skuteczny i łatwiej będzie mu osiągnąć poziom maksymalnej wydajności w sporcie. Mniejsze spożycie tłuszczu w diecie spowoduje mniejsze nagromadzenie tkanki tłuszczowej w organizmie. W tym samym czasie, wzrost fizyczny może prowadzić do zwiększenia metabolizmu tłuszczu i wyższej ilości zdrowej masy mięśniowej. Ten ostatni aspekt również przyczyni się do utraty tłuszczu poprzez zwiększenie metabolizmu.

Węglowodany + wysyłek fizyczny = jak najbardziej!


Połączenie diety o niskiej zawartości tłuszczu z tą o wysokiej zawartości węglowodanów zdecydowanie pomoże w pozyskaniu maksymalnej wydajności w wybranym sporcie. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, gdyż wysokiemu spożyciu węglowodanów musi zawsze towarzyszyć zwiększenie aktywności fizycznej. Wraz ze wzrostem aktywności fizycznej, twoje ciało będzie potrzebowało większej ilości energii. Zatem przyjmując większe ilości węglowodanów, dbasz o dostarczanie paliwa do swojego organizmu – to daje wzrost energii. Mając większą energię można trenować bardziej intensywnie, gdyż taka dawka węglowodanów powoduje stan lepszej sprawności przy wysokim metabolizmie tłuszczów. Wyższe spożycie węglowodanów zadba również o to, by zapasy glikogenu w mięśniach zawsze były na optymalnym poziomie, dzięki czemu mięśnie są bardzo reaktywne na początku treningu lub zawodów. To wszystko dla maksymalnej wydajności w sporcie.


Pamiętaj!

Ta forma odżywiania musi zawsze być mądrze wyważona, a także bezwzględnie związana z zwiększeniem intensywności ćwiczeń. Bez tego mogłaby być szkodliwa dla organizmu.

Inne porady
Awokado - na zdrowie! Awokado - na zdrowie! Zapomnij o tłuszczu jedząc regularnie awokado, ponieważ to super zdrowe jedzenie, które dostarczy do Twojej diety ogromną ilość cennych składników odżywczych i...
Czy można schudnąć w ciągu 1 tygodnia? Czy można schudnąć w ciągu 1 tygodnia? Utrata wagi nawet w ciągu jednego tygodnia jest możliwa, jeśli jesteś gotowy na pełne w to zaangażowanie, ponieważ to będzie wymagać od ciebie sporo wysiłku.