Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na nogi

Każdemu z nas z pewnością marzą się piękne i szczupłe nogi. Dbałość o te części ciała jest szczególnie ważna. To właśnie nogi noszą nas przez cały dzień, często w bardzo trudnych dla nich warunkach. Zdrowe nogi to zatem podstawa sprawnego funkcjonowania. Aby służyły nam jak najdłużej, warto poświęcić im kilka minut dziennie i wykonać poniższe ćwiczenia.

 

Ćwiczenie pierwsze : leżenie na brzuchu i podnoszenie wyprostowanej nogi.

Aby prawidłowo wykonać to ćwiczenie musisz położyć się na brzuchu, dłonie układając tak, aby swobodnie można było oprzeć na nich czoło. Następnie wyprostowaną nogę podnosisz do góry, aż do momentu, gdy poczujesz opór i napięcie w pośladku. Opuszczasz nogę i powtarzasz ten ruch dwanaście razy w trzech seriach na każdą z nóg. Alternatywną wersją tego ćwiczenia jest także podnoszenie obu nóg jednocześnie.

www.fit.pl

Ćwiczenie drugie: leżenie na boku i podnoszenie wyprostowanej nogi.

Ćwiczenie bardzo zbliżone do poprzedniego. Musisz położyć się na boku i podeprzeć ugiętym łokciem. Następnie wyprostowaną nogę podnosisz do góry, aż do momentu odczucia oporu. Ćwiczenie to wykonujesz w trzech seriach, po dwanaście powtórzeń w każdej, na każdą nogę.

crohnhome.pl

 

Ćwiczenie trzecie: leżenie na brzuchu i podnoszenie nogi zgiętej w kolanie

Kładziesz się z powrotem na brzuch, opierając czoło na dłoniach. Uginasz nogę w kolanie i próbujesz wypchnąć ją do góry. Wykonujesz to ćwiczenie naprzemiennie, ćwicząc raz jedną, a raz drugą nogę. Powtarzasz ten układ w trzech seriach po dwanaście razy.

www.youtube.pl

 

Ćwiczenie czwarte: leżenie na brzuchu i podnoszenie obu nóg ugiętych w kolanie

Ćwiczenie niemal identyczne jak poprzednie. Tym razem jednak, leżąc na brzuchu, uginasz w kolanach obie nogi i podnosisz je aż do momentu odczucia napięcia w pośladkach. Wykonaj to ćwiczenie dwanaście razy w trzech seriach.

 

www.youtube.pl

 

Ćwiczenie piąte: podnoszenie nogi na podpartych rękach

Klękając na oba kolana, podpierasz się rękami. Twoje plecy powinny być jak najbardziej wyprostowane. Następnie podnosisz nogę prostując ją w kolanie. Kiedy znajdzie się w linii prostej z pośladkami, ponownie uginasz nogę w kolanie i próbujesz wypchnąć ponad wysokość pośladków. Ćwiczenie to wykonujesz w trzech seriach po dwanaście powtórzeń na każdą nogę.

szczuple-nogi.pl

 

 

Ćwiczenie szóste: przysiady

Aby prawidłowo wykonać przysiady musisz przyjąć pozycję wyprostowaną, a nogi złączyć razem. Ręce układasz wzdłuż tułowia. Następnie, nie odrywając stóp od ziemi, uginasz kolana, prostujesz przed sobą ręce. W prawidłowo wykonanym ćwiczeniu biodra powinny ustawić się równolegle do podłogi, a kolana nie wychodzić ponad długość stóp. Ćwiczenie to wykonaj dwanaście razy w trzech seriach.

changegym.pl

Ćwiczenie siódme: wstępowanie

Idealne do tego ćwiczenia jest posiadanie specjalnego stepera. Można go kupić w każdym sklepie sportowym. Jeśli jednak nie posiadasz takiego gadżetu, można do tego ćwiczenia użyć każdego innego, stabilnego podwyższenia. Ugnij nogę w kolanie i ustaw ją na podwyższeniu. Następnie wyobraź sobie, że idziesz po schodach i na zmianę ustawiaj nogi na podwyższeniu.

sites.duke.edu

 

Systematyczne ćwiczenie mięśni nóg doskonale wpływa na ich kształt oraz sprawi, że będziemy cieszyli się ich sprawnością przez długie lata.

Inne porady
Trening brzucha Trening brzucha Co robić by mieć prawdziwy „sześciopak”
Burpees Burpees Uniwersalne ćwiczenie które możesz wykonywać gdziekolwiek!
Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Kobiety w ciąży wcale nie muszą rezygnować z aktywności fizycznej. Istnieje kilka bezpiecznych ćwiczeń, które pozwolą zachować dobrą formę i samopoczucie aż...
Ćwiczenia z hula hop Ćwiczenia z hula hop Ta dziecinna zabawka może przydać się w codziennym treningu. Przedstawiamy kilka ćwiczeń, które pomogą nam zadbać o smukłą sylwetkę.
Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Pospolicie nazywany "kaloryfer" na brzuchu jest obiektem pożądania większości mężczyzn. Pośrednio symbol dobrej formy bardzo dobrze rzutuje w oczach płci przeciwnej....