Ćwiczenia na drążku

Ćwiczenia na drążku

 

Ćwiczenia na drążku są idealne zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Znakomicie kształtują mięśnie grzbietu oraz ramion. W początkowym okresie podciąganie na drążku może sprawiać spore problemy. Jednak po paru systematycznych treningach powinniśmy z łatwością wykonywać po kilka podciągnięć z rzędu.

 

Podane poniżej ćwiczenia należy powtarzać ok. 5 razy. Jeżeli nie jesteśmy w stanie wykonać tylu powtórzeń, zróbmy tyle, ile potrafimy. Po pewnym czasie ta umowna „piątka” może też zacząć być dla nas niewystarczająca. W tym momencie należy zwiększać ilość powtórzeń, dodając po 2-3 powtórzenia do dziennego rozkładu ćwiczeń. Oczywiście wszystko na miarę możliwości.

 

Ćwiczenie pierwsze

Ułóż dłonie na drążku odrobinę szerzej niż szerokość barków. Kciukiem obejmij drążek od spodu, natomiast pozostałe cztery palce trzymają drążek od góry tzw. nachwytem. Ręce muszą być całkowicie wyprostowane. Taka postawa zapewnia bezpieczeństwo podczas wykonywania ćwiczenia. Następnie spokojnie podciągaj się aż do momentu, gdy broda znajdzie się na wysokości drążka. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie po raz kolejny.

 

www.zabiegi-estetyczne.pl

Ćwiczenie drugie

Przyjmij identyczną pozycję wyjściową jak w ćwiczeniu pierwszym. Następnie wykonaj podciąganie, uginając jednocześnie nogi. Następnie wyprostuj nogi i wróć do pozycji wyjściowej.

 

www.kfd.pl

 

Ćwiczenie trzecie

Złap drążek od góry na odległość mniejszą niż szerokość ramion. Skrzyżuj nogi i wykonaj podciągniecie aż do momentu, gdy twoja broda znajdzie się na wysokości drążka. Na wciąż skrzyżowanych nogach wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj ponownie ćwiczenie.

www.menshealth.pl

Ćwiczenie czwarte

Ćwiczenie to jest bardzo podobne do ćwiczenia poprzedniego. Ponownie ułóż ręce na długość mniejszą niż szerokość ramion. Skrzyżuj nogi i wykonaj podnoszenie do momentu gdy twoje ramiona znajdą się na wysokości drążka. Wytrzymaj kilka sekund i wróć do pierwotnej pozycji.

 

www.special-ops.pl

Ćwiczenie piąte

Jedną ręką trzymaj drążek nachwytem, drugą opuść swobodnie wzdłuż ciała. Powoli i spokojnie spróbuj podciągnąć się do góry, aż twoja broda znajdzie się na wysokości drążka. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie także na drugą rękę.

 

www.youtube.pl

Ćwiczenie szóste

Złap drążek od góry w taki sposób, aby po podciągnięciu ramiona wraz z przedramionami tworzyły kąt prosty. Wykonaj podciągnięcie, aż do momentu gdy twoja broda dotknie drążka. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie.

 

www.special-ops.pl

Aby ćwiczenia przyniosły nam satysfakcję, pamiętajmy o solidnej rozgrzewce przed rozpoczęciem treningu. Dzięki temu unikniemy nieprzyjemnych zakwasów i będziemy mogli bez bólu wykonywać kolejne podnoszenia.

 

 

Inne porady
Trening brzucha Trening brzucha Co robić by mieć prawdziwy „sześciopak”
Burpees Burpees Uniwersalne ćwiczenie które możesz wykonywać gdziekolwiek!
Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Kobiety w ciąży wcale nie muszą rezygnować z aktywności fizycznej. Istnieje kilka bezpiecznych ćwiczeń, które pozwolą zachować dobrą formę i samopoczucie aż...
Ćwiczenia z hula hop Ćwiczenia z hula hop Ta dziecinna zabawka może przydać się w codziennym treningu. Przedstawiamy kilka ćwiczeń, które pomogą nam zadbać o smukłą sylwetkę.
Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Pospolicie nazywany "kaloryfer" na brzuchu jest obiektem pożądania większości mężczyzn. Pośrednio symbol dobrej formy bardzo dobrze rzutuje w oczach płci przeciwnej....