Ćwiczenia na kręgosłup

Ćwiczenia na kręgosłup

 

Jeżeli dokucza ci ból pleców i kręgosłupa wystarczy parę prostych ćwiczeń, aby choć trochę zminimalizować tę dolegliwość. Wykonywanie ćwiczeń przez kilka minut dziennie, pozwoli zachować kręgosłup w dobrej formie i cieszyć się nim przez długie lata.

 

Znakomitym ćwiczeniem na dobry początek będzie wykonywanie skłonów głową. Możesz je stosować w każdym miejscu, zarówno w pracy, jak i w domu. Do wykonania tego ćwiczenia potrzebujesz krzesła z oparciem. Usiądź i wyprostuj plecy. Delikatnie odchyl głowę do tyłu, a następnie do przodu, tak aby broda dotknęła klatki piersiowej. Następnie pochyl głowę w lewo i unieś lewy bark, tak aby dotykał ucha. Ten sam ruch wykonaj również prawą stroną swojego ciała.

 

www.masaz-wroclaw.pl

 

Ćwiczenie kolejne to wykonywanie ruchów szyją. Siedząc na krześle próbuj wysunąć szyję do przodu. Następnie ściągnij ją maksymalnie do tyłu. Wykonując to ćwiczenie pamiętaj także o maksymalnym ściągnięciu łopatek.

 

www.kobieta.pl

Kolejne zadanie to wykonanie obrotów barkami. Siedząc na krześle, ugnij ręce w łokciach i dotknij dłońmi ramion. Wykonaj kilka ruchów barkami, jednocześnie kreśląc koła łokciami.

 

w-spodnicy.ofemin.pl

 

Przygotowując się do następnego ćwiczenia, przyjmij pozycję stojącą. Wyprostuj plecy i wykonaj głęboki skłon do przodu, a następnie odchyl się do tyłu. Powtórz to ćwiczenie od 10 do 12 razy.

www.memoinfo.pl

Do wykonania następnego ćwiczenia potrzebujesz kawałka podłogi. Połóż się na plecach, nogi złącz razem i ugnij w kolanach. Następnie wykonaj nogami skręt w bok, raz w jedną, a raz w drugą stronę. Ćwiczenie to powtórz ok 10-12 razy.


www.mojanowafigura.pl

Ostatnie już ćwiczenie również rozpocznij z pozycji leżącej. Ponownie ugnij nogi w kolanach i złącz je razem. Następnie unieś miednice do góry, aż do momentu gdy poczujesz opór. Wytrzymaj kilka sekund i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ten ruch około 10 razy.

 

www.mojanowafigura.pl

 

Jeżeli dokuczają ci przewlekłe problemy z kręgosłupem, przed rozpoczęciem ćwiczeń warto skonsultować z lekarzem ich przebieg i intensywność. Jednie wtedy nie przyniosą więcej szkody niż pożytku.

Inne porady
Trening brzucha Trening brzucha Co robić by mieć prawdziwy „sześciopak”
Burpees Burpees Uniwersalne ćwiczenie które możesz wykonywać gdziekolwiek!
Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Kobiety w ciąży wcale nie muszą rezygnować z aktywności fizycznej. Istnieje kilka bezpiecznych ćwiczeń, które pozwolą zachować dobrą formę i samopoczucie aż...
Ćwiczenia z hula hop Ćwiczenia z hula hop Ta dziecinna zabawka może przydać się w codziennym treningu. Przedstawiamy kilka ćwiczeń, które pomogą nam zadbać o smukłą sylwetkę.
Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Pospolicie nazywany "kaloryfer" na brzuchu jest obiektem pożądania większości mężczyzn. Pośrednio symbol dobrej formy bardzo dobrze rzutuje w oczach płci przeciwnej....