Ćwiczenia areobowe (cardio)

Ćwiczenia aerobowe (cardio)

Zastanawiasz się czym jest trening aerobowy? Już spieszymy z wyjaśnieniem! Ćwiczenia aerobowe, zwane inaczej także treningiem cardio to wysiłek podczas którego krew dostarcza możliwie dużo tlenu do mięśni. Dzięki temu mogą one czerpać energię z tłuszczy lub białek. Trening tego typu jest zatem szczególnie polecany osobom borykającym się z nadmiarem wagi.

 

Rozpoczynając ćwiczenia aerobowe należy pamiętać o kilku istotnych zasadach. Przede wszystkim trzeba kontrolować wysokość tętna. Zbyt szybkie tętno zakłóca proces dostarczania do mięśni bogatej w tlen krwi. Z kolei zbyt niskie również nie wpływa na efektywność wykonywanych ćwiczeń. Idealne tętno do ćwiczeń aerobowych to ok. 55%-85% maksymalnego tętna. Odpowiednią dla siebie wartość można obliczyć według wzoru: max tętno= 220-wiek.

Przykładów ćwiczeń aerobowych jest bardzo dużo, dlatego z pewnością znajdziesz coś dla siebie. Jeśli lubisz spędzać czas na świeżym powietrzu, zapewne przypadnie Ci do gustu jazda na rowerze lub rolkach. To znakomita forma ćwiczeń dla osób, które lubią być ciągle „w ruchu”. Aktywność tą równie dobrze możesz uprawiać z dziećmi lub ze znajomymi. Dzięki temu nie tylko miło spędzisz czas, ale połączysz także przyjemne z pożytecznym.

 

blog.hellhound.pl

aktywnaolesnica.pl

Jeśli jednak powyższe sporty są dla Ciebie „zbyt ekstremalne” odpowiednia dla Ciebie będzie nieco spokojniejsza forma treningu. Zaliczyć do niej można popularny ostatnio nordic walking. Jest to forma ćwiczeń polegająca na marszu ze specjalnymi kijami. Aktywność ta odpowiednia jest dla osób niemal w każdym wieku. Doskonale odciąża stawy, co jest szczególnie istotne u osób starszych. Nordic walking rozwija również siłę i wytrzymałość ramion oraz powoduje spalanie większej ilości kalorii niż w trakcie normalnego spaceru. Do tego treningu będziesz potrzebował specjalnych kijków, które znajdziesz w każdym sklepie sportowym. Jeśli nie lubisz wędrować samotnie warto przyłączyć się do zorganizowanych grup i wziąć udział w specjalnych rajdach nordic walking. Jak już wspominaliśmy, aktywność ta jest niezwykle popularna, dlatego na pewno znajdziesz taka grupę w swojej okolicy. Wspólny trening na pewno zwiększy Twoją motywację i zapał do ćwiczeń.

swfis.uni.lodz.pl

Aby wykonywać trening aerobowy nie trzeba jednak wcale wychodzić z domu. Można ewentualnie przejść się do ogrodu, by tam wykonać inne ćwiczenie aerobowe jakim jest skakanie na skakance. Skakanka znakomicie poprawia krążenie krwi i spala kalorie. Pokochają ją zwłaszcza panie, ponieważ idealnie kształtuje mięśnie ramion oraz brzucha, pomagając przy tym stracić zbędne kilogramy. Skakanie na skakance jest jednak bardzo męczące. Dlatego warto zacząć od krótkich serii, a gdy osiągniemy wprawę, stopniowo zwiększać intensywność.

ja-i-moja-nadwaga.blog.onet.pl

Istnieją także formy treningów aerobowych, które można wykonywać na siłowni lub w zaciszu własnego domu przy użyciu odpowiedniego sprzętu. O ile na siłowni możemy liczyć na pomoc trenera, tak na wybór odpowiedniego sprzętu do domu musimy zwrócić uwagę sami. Przede wszystkim sprzęt do treningu cardio musi być całkowicie sprawny. Powinien posiadać także regulację wszystkich istotnych elementów takich jak siodełko czy pedały. Przed zakupem warto upewnić się, że wszystkie te elementy działają jak należy. A na czym ćwiczyć? Do wyboru mamy kilka urządzeń. Jednym z nich jest bieżnia. Możemy na niej chodzić lub biegać. Doskonale poprawia ona wytrzymałość organizmu oraz pomaga zrzucić zbędne kilogramy.

www.fit.pl

Kolejny przyrząd to orbitrek. Łączy on w sobie bieżnię oraz rower. Umożliwia bieganie w przód oraz w tył. Kształtuje mięśnie zarówno dolnych, jak i górnych części ciała.

www.kamai.pl

Do treningu aerobowego idealnie sprawdzi się również wioślarz. Ćwiczenie na nim imituje ruchy prawdziwego wiosłowania. Dzięki temu znakomicie wpływa na mięśnie rąk i kształtuje talię.

www.redcon.pl

Ostatni przyrząd to stepper. Na tym urządzeniu czujemy się, jakbyśmy wchodzili po schodach. Ćwiczenia te wzmacniają mięśnie ud, pośladków i łydek.

topslim.pl

 

Jak widać do wyboru mamy wiele ćwiczeń aerobowych. Od naszych upodobań zależy gdzie i w jakiej formie będziemy trenować. Jedno jest jednak pewne. Dzięki swojej różnorodności trening aerobowy nigdy nie będzie nudny.

Inne porady
Trening brzucha Trening brzucha Co robić by mieć prawdziwy „sześciopak”
Burpees Burpees Uniwersalne ćwiczenie które możesz wykonywać gdziekolwiek!
Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Kobiety w ciąży wcale nie muszą rezygnować z aktywności fizycznej. Istnieje kilka bezpiecznych ćwiczeń, które pozwolą zachować dobrą formę i samopoczucie aż...
Ćwiczenia z hula hop Ćwiczenia z hula hop Ta dziecinna zabawka może przydać się w codziennym treningu. Przedstawiamy kilka ćwiczeń, które pomogą nam zadbać o smukłą sylwetkę.
Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Pospolicie nazywany "kaloryfer" na brzuchu jest obiektem pożądania większości mężczyzn. Pośrednio symbol dobrej formy bardzo dobrze rzutuje w oczach płci przeciwnej....