Ćwiczenia na pupę

Ćwiczenia na pośladki

Jeżeli to jak widzą Cię „ z tyłu” nie napawa optymizmem, warto zastanowić się nad treningiem pośladków. Uspokajamy jednak, że nie trzeba w tym celu spędzać długich godzin na siłowni. Znakomite efekty można osiągnąć ćwicząc samemu w domu lub na świeżym powietrzu.

Na kształt i formę pośladków wpływa wiele aktywności, które wykonujesz na co dzień. Jedną z nich jest chodzenie. Każdy z nas w ciągu dnia na pewno pokonuje choć niewielki dystans. Ruch doskonale rzeźbi mięśnie pupy. Jeśli prowadzisz siedzący tryb życia, Twoje pośladki również to odczują. Niestety w bardzo negatywny sposób...Dla nieco bardziej aktywnych doskonałą formą ćwiczeń pośladków jest bieganie. Jeżeli jednak bieganie nie jest Twoją pasją, wypróbuj jazdę na rowerze lub rolkach. Wszystkie te aktywności uprawianie regularnie zapewnią pośladkom jędrność i dobrą formę przez cały rok.

Idealnie będzie gdy wymienione wyżej aktywności wspierane będą przez systematyczne ćwiczenia w domu. Istnieje kilka „cudownych” ćwiczeń dzięki którym pośladków pozazdrości Ci nie jedna kobieta (lub mężczyzna). Przypatrzmy się im bliżej.

Ćwiczenie nr 1

Uklęknij na kolanach i ułóż ręce na podłodze w taki sposób, aby pomiędzy udami a górną partią Twojego ciała powstał kąt prosty. Następnie ugiętą w kolanie nogę unieś do góry, aż do momentu odczucia oporu w mięśniach pośladków. Wykonaj to ćwiczenie ok. 25 razy na każdą nogę.

szczuple-nogi.pl

Ćwiczenie nr 2

Połóż się na plecach. Ręce ułóż na podłodze wzdłuż ciała. Następnie staraj się wypchnąć pośladki maksymalnie do góry. Wraz z pośladkami na niewielką wysokość musisz unieść również uda oraz brzuch. Powtórz to ćwiczenie ok. 25 razy. (sportpolska.com)

sportpolska.com

Ćwiczenie nr 3

Stan w lekkim rozkroku. Ręce ułóż swobodnie na biodrach. Następnie unieś prawą nogę maksymalnie w prawo i do góry. Wykonaj to ćwiczenie ok. 20-25 razy i powtórz ten sam układ również na lewą nogę. Jeżeli masz ochotę, możesz równocześnie ćwiczyć mięśnie rąk, używając do tego np. hantli. (dourody.pl)

dourody.pl

Ćwiczenie nr 4

Przyjmij pozycję stojącą. Ręce ułóż na biodrach. Następnie wysuń lewą nogę do przodu uginając ją w kolanie. W tym samym czasie noga prawa powinna być wyprostowana i napięta kilka centymetrów nad podłogą. Wytrzymaj w tej pozycji ok 3 -5 sekund i wróć do ułożenia wyjściowego. Wykonaj to samo ćwiczenie także na drugą stronę ciała. Powtórz ok. 15-20 razy. Dla ułatwienia, zamiast trzymania rąk na biodrach, możesz chwycić się np. oparcia krzesła. (www.fit.pl)

www.fit.pl

Ćwiczenie nr 5

Połóż się na prawym boku. Głowę możesz podeprzeć ręką lub ułożyć ją swobodnie na podłodze. Następnie podnieś lewą nogę do góry aż do momentu, gdy poczujesz opór mięśni. Wykonaj to ćwiczenie ok. 20-25 razy na każdą stronę ciała. (fajnamama.pl)

fajnamama.pl

Ćwiczenie nr 6

Ostatnim ćwiczeniem wzmacniającym i kształtującym mięśnie pośladków są przysiady. Stań w lekkim rozkroku. Ręce ułóż na pośladkach. Następnie lekko ugnij nogi w kolanach i wykonaj przysiad. Wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj ćwiczenie ok.20-25 razy.(kobietkibiegaja.pl)

kobietkibiegaja.pl

Rozpoczynając trening nie zapomnij o krótkiej rozgrzewce. Jeżeli chcesz szybko osiągnąć zamierzony efekt wykonuj treningi regularnie. Pamiętaj również, że najlepsze rezultaty osiąga się łącząc intensywne ćwiczenia oraz odpowiednią dietę.

Inne porady
Trening brzucha Trening brzucha Co robić by mieć prawdziwy „sześciopak”
Burpees Burpees Uniwersalne ćwiczenie które możesz wykonywać gdziekolwiek!
Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Kobiety w ciąży wcale nie muszą rezygnować z aktywności fizycznej. Istnieje kilka bezpiecznych ćwiczeń, które pozwolą zachować dobrą formę i samopoczucie aż...
Ćwiczenia z hula hop Ćwiczenia z hula hop Ta dziecinna zabawka może przydać się w codziennym treningu. Przedstawiamy kilka ćwiczeń, które pomogą nam zadbać o smukłą sylwetkę.
Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Pospolicie nazywany "kaloryfer" na brzuchu jest obiektem pożądania większości mężczyzn. Pośrednio symbol dobrej formy bardzo dobrze rzutuje w oczach płci przeciwnej....