Ćwiczenia odchudzające

Ćwiczenia odchudzające

Nie ulega wątpliwości, iż jeśli chcemy zrzucić kilka kilogramów, sama dieta nie wystarczy. Pilnowanie jadłospisu być może przyczyni się do spadku masy ciała, ale nie poprawi znacząco naszego wyglądu. Taki efekt osiągniemy jedynie dzięki odpowiedniej aktywności fizycznej.

 

Na samym początku musimy uświadomić sobie, że nie ma jednego „cudownego” zestawu ćwiczeń odchudzających. To, co sprawdzi się u jednej osoby, niekoniecznie może być dobre dla drugiej. Dlatego przed wyborem odpowiedniego zestawu ćwiczeń dobrze jest wziąć pod uwagę stan swojego zdrowia, a w razie wątpliwości skonsultować się z lekarzem. W zależności od diagnozy możemy wybrać wśród wielu sportowych propozycji. Jeżeli lubimy ćwiczyć w domu warto zaopatrzyć się w specjalny sprzęt. Rowerek czy orbitrek z pewnością wystarczą. Kilka minut codziennego treningu na pewno wzmocni naszą kondycję i poprawi wygląd mięśni. Ćwiczenia tego typu mają jeszcze jeden plus. Wykonując je możemy jednocześnie oglądać telewizję lub słuchać muzyki, dzięki temu czas przeznaczony na na trening upłynie nam szybko i przyjemnie.

www.kamai.pl

Specjalistyczny sprzęt to jednak spora inwestycja. Dlatego też można poradzić sobie bez niego. Istnieje wiele programów ćwiczeń pozwalających pozbyć się zbędnych kalorii. Jednym z nich jest cykl o nazwie „ 8 minut”. Polega on na ćwiczeniu określonej partii mięśni przez tytułowe 8 minut. W zależności od tego które partie ciała chcemy odchudzić, wybieramy odpowiedni program. Rodzaje treningów przedstawiają poniższe filmiki:

 

ćwiczenia mięśni rąk

http://www.youtube.com/watch?v=sSby1UUhyts

 

ćwiczenia mięśni brzucha

http://www.youtube.com/watch?v=dDbw16rxteE

 

ćwiczenia mięśni nóg

http://www.youtube.com/watch?v=uLIfN-31Bgs

 

ćwiczenia mięśni pośladków

http://www.youtube.com/watch?v=dnBhn7YSsnM

 

 

Oczywiście możemy wykonywać każdy z tych treningów po kolei. Regularne ćwiczenia sprawą, że na efekty nie będziemy musieli długo czekać.

Jeżeli jednak raźniej ćwiczy nam się w grupie, również znajdziemy wiele takich możliwości. Paniom do gustu na pewno przypadnie aerobik w wersji tradycyjnej, aqua aerobik lub popularna w ostatnim czasie zumba. To doskonały sposób na ruch i spalenie zbędnych kalorii, a przy okazji świetną zabawę w znakomitym towarzystwie. Panom z kolei polecamy tradycyjną siłownię, gdzie pod okiem instruktora mogą rozwijać określoną grupę mięśni.

www.tripadvisor.pl

Na koniec pozostały nam jeszcze inne aktywności fizyczne, które doskonale wpływają na kształt naszej sylwetki i wspomagają odchudzanie. Rower, rolki, bieganie, pływanie czy sporty drużynowe to niezastąpieni sprzymierzeńcy z walce z nadwagą. Pomagają spalić zbędne kalorie oraz przyczyniają się do poprawy naszego zdrowia i ogólnej kondycji fizycznej. Nie ukrywamy, że sporty te są również męczące. Ma to jednak swoje plusy. Trochę ruchu i optymalna dawka zmęczenia przyczynia się do podniesienia naszego nastroju, dlatego po treningu czujemy się jakby szczęśliwsi i bardziej zadowoleni z siebie.

aktywnaolesnica.pl

W sytuacji gdy ze sportem ostatni raz mieliśmy do czynienia bardzo dawno temu, dobrze jest zacząć od czegoś spokojniejszego. Spacery i nordic walking z pewnością sprawdzą się tu doskonale. Plusem tej formy jest to, że nie musimy poświęcać na nią dodatkowego czasu. Wystarczy w drodze do pracy wysiąść przystanek wcześniej i przespacerować się lub na zakupy chodzić piechotą, a samochód zostawić w domu.

swfis.uni.lodz.pl

Niewykluczone, że taki styl życia będzie wymagał od nas wielu poświęceń, np. wcześniejszego wstawania, ale jeśli chcemy pozbyć się zbędnych kilogramów musimy podjąć te wyrzeczenia.

Inne porady
Trening brzucha Trening brzucha Co robić by mieć prawdziwy „sześciopak”
Burpees Burpees Uniwersalne ćwiczenie które możesz wykonywać gdziekolwiek!
Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Kobiety w ciąży wcale nie muszą rezygnować z aktywności fizycznej. Istnieje kilka bezpiecznych ćwiczeń, które pozwolą zachować dobrą formę i samopoczucie aż...
Ćwiczenia z hula hop Ćwiczenia z hula hop Ta dziecinna zabawka może przydać się w codziennym treningu. Przedstawiamy kilka ćwiczeń, które pomogą nam zadbać o smukłą sylwetkę.
Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Pospolicie nazywany "kaloryfer" na brzuchu jest obiektem pożądania większości mężczyzn. Pośrednio symbol dobrej formy bardzo dobrze rzutuje w oczach płci przeciwnej....