Ćwiczenia na rzeźbę

Najpowszechniej stosowanym ćwiczeniem, a w zasadzie zestawem ćwiczeń na rzeźbę jest szósta Weidera. Jest to zestaw ćwiczeń mięśni brzucha, które angażują różne ich partie i stymulują szybki przyrost tkanki mięśniowej przy jednoczesnym pobudzeniu metabolizmu tłuszczów. Kluczem do osiągnięcia doskonałego efektu jest wytrwałość (podobno z osób, które zaczęły ćwiczyć, tylko co dziesiąta dobrnęła do 40. dnia treningu).

Ćwiczeniem wspomagającym rzeźbienie mięśni klatki piersiowej są rozpiętki. Na siłę można wykonać inne, prostsze i przyjemniejsze ćwiczenia, ale spinanie mięśnia przy wyproście ramion doskonale podkreśla kontur mięśnia, podobnie jak dolną krawędź można podkreślić przy przenoszeniu ciężaru za głowę w leżeniu tyłem.

Odżywki na rzeźbę na Twoje-Odzywki.pl

Mięśnie przedramion rzeźbi się ćwiczeniami na izolowane mięśnie, a więc na modlitewniku albo na kolanie (Alcatraz). Podłożenie palca wskazującego w zagięcie ćwiczącej ręki powoduje nieco inne nadbudowanie mięśnia i zmienia rzeźbę.

Mięśnie nóg rzeźbi się głębokimi przysiadami lub w czasie treningu kondycyjnego, na przykład na wioślarzu lub bieżni. W tym przypadku, podobnie jak we wszystkich pozostałych treningach na rzeźbę, ćwiczenia należy wykonywać szybko i dokładnie, ilość powtórzeń w serii zwiększa się, natomiast obciążenie, jeśli w danym ćwiczeniu jest wykorzystywane, musi zostać zmniejszone – małe ciężary pozwalają na bardziej precyzyjną pracę, co z kolei przekłada się na kształt mięśnia. Doskonałym tego przykładem jest nawet aerobic z obciążeniem – hantle po kilogramie lub pół stanowią wystarczające obciążenie, aby właściwie stymulować rozwój kształtnych mięśni. Oczywiście panowie powinni to obciążenie zwiększyć, ale rzeźbienie zdecydowanie nie jest tym treningiem, w czasie którego bije się rekordy wagi podniesionego ciężaru.

------

Artykuł przygotowany wspólnie z Twoje-Odzywki.pl

 

Inne porady
Trening brzucha Trening brzucha Co robić by mieć prawdziwy „sześciopak”
Burpees Burpees Uniwersalne ćwiczenie które możesz wykonywać gdziekolwiek!
Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Kobiety w ciąży wcale nie muszą rezygnować z aktywności fizycznej. Istnieje kilka bezpiecznych ćwiczeń, które pozwolą zachować dobrą formę i samopoczucie aż...
Ćwiczenia z hula hop Ćwiczenia z hula hop Ta dziecinna zabawka może przydać się w codziennym treningu. Przedstawiamy kilka ćwiczeń, które pomogą nam zadbać o smukłą sylwetkę.
Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Pospolicie nazywany "kaloryfer" na brzuchu jest obiektem pożądania większości mężczyzn. Pośrednio symbol dobrej formy bardzo dobrze rzutuje w oczach płci przeciwnej....
Sklep sportowy Asport.pl

Sportowy humor

zobacz więcej
Na daczy u mistrza olimpijskiego przyjęcie: zebrali się przyjaciele, dziennikarze, kibice. Świętują ostatnie zwycięstwo championa. "Miszczu" odpowiada na pytania związane z dopingiem:
- Już wykrywają wszystkie te środki dopingujące, hormonalne i inne prochy. Teraz walka jest sprawiedliwa, zwycięzca jest rzeczywiście najlepszy!
Dziennikarze skrzętnie notują słowa mistrza, przyjaciele wznoszą toasty i w tym momencie do salonu wchodzi matka championa z ogromnym pomidorem o średnicy niemal pół metra i zwraca się z wyrzutem do syna:
- Tyle razy cię prosiłam! Tak trudno dojść do wychodka? Musisz mi sikać na grządki w ogrodzie?