Crossfit - hit wśród systemów treningowych ostatnich lat

 

Czym jest crossfit?

 

(http://trenuj-crossfit.pl/index.php/2012/12/11/co-to-jest-crossfit/)

 

 

Crossfit to nazwa która wciąż bardzo mało mówi wielu osobom aktywnie trenującym na siłowni. Dlaczego tak jest? Może dlatego że jest to stosunkowo młody rodzaj treningu.

Choć został wynaleziony w latach 90’ to w Polsce zaczęło być o nim głośniej dopiero w ciągu ostatnich kilku lat.

Bardzo się z tego powodu cieszę, ponieważ jest to świetny system treningowy dla osób uprawiających sporty walki oraz dla ludzi których zawód wymaga szybkości, siły oraz sprawności i wytrzymałości fizycznej jak np żołnierze, policjanci, strażacy ale i tancerze break dance oraz osoby uprawiające parcour.

Chciałbym też wspomnieć że Crossfit świetnie sprawdza się też podczas redukcji tkanki tłuszczowej zamiast aerobów gdyż świetnie nakręca metabolizm. Pomaga również cieszyć się dobrym zdrowiem i wzmocnić ciało by codzienne czynności takie jak noszenie zakupów, wchodzenie po schodach czy przesuwanie mebli stało się łatwiejsze. Od razu mówię że nie jest to trening dla osób którzy chcą być po prostu wielcy i posiadać duże i bardzo umięśnione ciało, dla takich osób są inne, efektywniejsze treningi do tych celów.

 

 Jak trenować?

Tutaj niestety nie będzie tak jednoznacznej odpowiedzi jak przy innych rodzajach treningów ponieważ każdy może modyfikować i zmieniać ten trening samemu Nie ma zasad!. Dziwne prawda?

Można pływać, biegać, robić brzuszki, pompki, interwały, podbiegi, podciąganie, przysiady, martwy ciąg, podrzuty – wszystko jest dozwolone! Ważne jest jedno – musi być to krótki, intensywny trening. Wszystkie ćwiczenia muszą być wykonywane energicznie i szybko a ćwiczenia muszą być różnorodne, najlepiej by angażowały wiele grup mięśniowych na raz.

Wiem że osobom które nigdy nie miały styczności z tym treningiem ciężko jest to sobie wyobrazić, dlatego przedstawiam  przykładowe plany treningu crossfit by lepiej to Wam zobrazować:

 

TRENING WŁAŚCIWY

5ciokrotne serie:

- po 7 powtórzeń w podnoszeniu sztangi

- po 45 powtórzeń w dolnym podnoszeniu w martwym ciągu

- po 21 powtórzeń w podnoszeniu na drążku

 

TRENING WYTRZYMAŁOŚCIOWY

Trzy serie biegu po 2 km.

Po każdej serii minutowy odpoczynek (bez siadania!)

 

TRENING "TRAVEL"

tę część treningu możecie wykonywać gdziekolwiek jesteście, nie potrzebujecie do niej żadnego specjalistycznego sprzętu

Trzykrotne serie:

- po 7 powtórzeń w przenoszeniu ciężarów (możecie użyć opon, gotowych kół, czegokolwiek co macie pod ręką i uniesienie czego stanowi dla Was pewien problem)

- po 14 powtórzeń w podciąganiu

- sprint na dystansie 400 m.

 

(http://akademiatriathlonu.pl/plany-treningowe/trening/plany-treningowe/work-of-day-przykladowy-plan-treningu-crossfit)

 

Wszystkie ćwiczenia oczywiście wykonujemy bez żadnych przerw, jedno po drugim.  Tak w kółko, ale starajmy się nie trenować przy maksymalnej intensywności dłużej niż 30 minut (zależy kiedy będziemy mieli dość).

 

Ale pamiętajcie, są to tylko przykłady, tak naprawdę wszystko jest dozwolone. Nawet rąbanie drzewa Lub kucie kilofem może być zaliczane do ćwiczeń crossfit. Można trenować nawet bez profesjonalnego sprzętu, wystarczy poszperać tylko w garażu czy ogródku.

 

Społeczność crossfitowa:

Crossfit to nie tylko trening, to cała społeczność. Na całym świecie miłośnicy tego treningu tworzą grupy oraz kluby. W ten sposób tworzy się cała społeczność. Są organizowane nawet zawody crossfit które są bardzo ciekawymi eventami. 

Inne porady
Trening brzucha Trening brzucha Co robić by mieć prawdziwy „sześciopak”
Burpees Burpees Uniwersalne ćwiczenie które możesz wykonywać gdziekolwiek!
Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Kobiety w ciąży wcale nie muszą rezygnować z aktywności fizycznej. Istnieje kilka bezpiecznych ćwiczeń, które pozwolą zachować dobrą formę i samopoczucie aż...
Ćwiczenia z hula hop Ćwiczenia z hula hop Ta dziecinna zabawka może przydać się w codziennym treningu. Przedstawiamy kilka ćwiczeń, które pomogą nam zadbać o smukłą sylwetkę.
Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Pospolicie nazywany "kaloryfer" na brzuchu jest obiektem pożądania większości mężczyzn. Pośrednio symbol dobrej formy bardzo dobrze rzutuje w oczach płci przeciwnej....