Trening Tabata - podkręcamy metabolizm

 

Tabata? Skąd ta dziwna nazwa…

Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie z czym kojarzy Wam się Japonia… Z technologią?

Dziwnymi kreskówkami? Japońskimi samochodami i skomplikowaną obsługą toalety

Która ma milion przycisków z różnymi funkcjami?

Owszem, właśnie z tym powinna Wam się kojarzyć ale czy komuś z Was Japonia kojarzy

się ze sportem?

Jeśli nie, to bardzo źle, bo trening Tabata pochodzi właśnie z Japonii. Nazwa ta wzięła

się od nazwiska twórcy tego treningu. Jest on japońskim naukowcem który współpracuje

z japońskimi olimpijczykami.

 

 

 

Tabata – Co w tym fajnego?

A między innymi to że ta metoda treningu jest krótka i prosta. Jest za razem bardzo intensywna

ale również i efektywna. Zwiększa on zarówno wydolność beztlenową (anaerobową) oraz

tlenową (aerobową). Oznacza to ze jest to trening który znajdzie zastosowanie w wielu dziedzinach sportu, może pomóc w poprawie wydolności biegaczom, kolarzom, ciężarowcom oraz przede wszystkim osobom które chcą zrzucić kilka zbędnych kilogramów.

 

 

Jak trenować:

Trening trwa tylko 4 minuty które są podzielone na serie które trwają 20 sekund i 10 sekundowe przerwy (warto się zaopatrzyć w porządny stoper).

W trakcie tych 20 sekund musimy wykonać jak najwięcej powtórzeń danego ćwiczenia.

Ćwiczenia muszą być takie by angażowały jak najwięcej mięśni, wszelkiego rodzaju ćwiczenia

Izolowane w tej sytuacji odpadają. Odpowiednie są więc wszelkiego rodzaj rwania, podrzuty, przysiady ze sztangą z przodu. Ciężar podczas wykonywania ćwiczeń raczej nie wielki gdyż liczy się tutaj ilość powtórzeń.

Trzeba stworzyć sobie dogodne warunki do ćwiczenia, musicie zapewnić sobie wystarczającą ilość miejsca by móc szybko odłożyć sztangę w pierwszej sekundzie trwania przerwy oraz szybko ją wziąć gdy przerwa się kończy.

(http://www.body-factory.pl/showthread.php?t=1606)

 

Trening Tabata możemy wykonywać również w domu, bez obciążenia, wykonując następujące ćwiczenia:

 

1.) Przysiad,

2.) wyrzucenie nóg do tyłu,

3.) pompka,

4.) powrót do stania,

5.) wyskok w górę.

(http://love2tri.pl/trening/1-godzinny-trening-silowy/attachment/burpees/)

Całość traktujemy jako jedno ćwiczenie i powtarzamy je przez 20 sekund jak najwięcej razy.

 

Podsumowując:

Krótki, szybki i ciężki trening dający ogromnego kopa Naszemu metabolizmowi i zwiększający Naszą kondycję fizyczną.

Zwracajmy uwagę by zachowywać odstępy czasowe, to bardzo ważne.

Przed każdym treningiem wykonajmy rozgrzewkę by uniknąć kontuzji.

Nie wykonujcie tego treningu zbyt często, maksymalne dwa razy na tydzień

Inne porady
Trening brzucha Trening brzucha Co robić by mieć prawdziwy „sześciopak”
Burpees Burpees Uniwersalne ćwiczenie które możesz wykonywać gdziekolwiek!
Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Ćwiczenia dla kobiet w ciąży Kobiety w ciąży wcale nie muszą rezygnować z aktywności fizycznej. Istnieje kilka bezpiecznych ćwiczeń, które pozwolą zachować dobrą formę i samopoczucie aż...
Ćwiczenia z hula hop Ćwiczenia z hula hop Ta dziecinna zabawka może przydać się w codziennym treningu. Przedstawiamy kilka ćwiczeń, które pomogą nam zadbać o smukłą sylwetkę.
Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Jak ćwiczyć mięśnie brzucha? Pospolicie nazywany "kaloryfer" na brzuchu jest obiektem pożądania większości mężczyzn. Pośrednio symbol dobrej formy bardzo dobrze rzutuje w oczach płci przeciwnej....