Zdrowy i legalny doping dla sportowców

 

Zdrowy i legalny doping dla sportowców

 

Sterydy? Może lepiej nie…

Słowo „doping”  w sportach kojarzy się Nam wszystkim dosyć jednoznacznie – sterydy.

W świecie kulturystyki profesjonalnej doping jest czymś powszechnym i uważanym za rzecz normalną, nikogo nie dziwi że najwięksi kulturyści tego świata są na „koksie”.

Lecz nie w każdym sporcie doping jest taką normalką, często słyszymy w telewizji o aferach dopingowych w kolarstwie, biegach i wielu innych dyscyplinach sportowych.

Skupmy się jednak na dopingu w sportach siłowych. Tak jak mówiłem,  jest on w nich popularny, powszechny i „normalny” jednak warto się mocno zastanowić zanim po niego sięgniecie!

Sterydy brane przez amatorów którzy nie mają odpowiedniej kontroli lekarskiej ani odpowiedniej wiedzy w tej dziedzinie, mogą wyrządzić ogromne spustoszenia. Zaczyna się od trądziku, łysienia, ginekomastii i większej podatności na infekcje. Kolejnym często spotykanym problemem są problemy z wątrobą i sercem. Nadciśnienie jest standardem wśród osób na sterydach. Niektóre srodki obciążają również mocno nerki a szczególnie niebezpieczny jest dla nich trenbolone. Wiele osób opisuje na Internecie że biorąc ten środek, mieeli mocz w kolorze coca coli i bóle nerek.

Po skończonym cyklu należy również przywrócić naturalną gospodarkę hormonalną przy użyciu odpowiednich leków, bez tego możemy liczyć się z impotencją i bardzo szybkim spadkiem tego co uzyskaliśmy sięgając po doping hormonalny.

 

Naturalnie i zdrowo!

Warto wiedzieć że możecie wspomóc swój naturalny potencjał bez ingerencji w Wasze hormony i to w bardzo prosty i co najważniejsze – bezpieczny dla Naszego zdrowia sposób!

Istnieje cała masa substancji które pomogą Nam poprawić Nasze efekty, wspomóc budowę mięśni i są przy tym całkowicie legalne. Poniżej postaram się wymienić i w prosty sposób opisać te najpopularniejsze i najefektywniejsze z nich.

 

Witaminy:

Absolutna podstawa od której powinniśmy zacząć. Mają one wielki wpływ na wszystko co się dzieje w Naszym organizmie, w tym między innymi na syntezę białek.

 

Witamina A: Odgrywa dużą role w syntezie białek

 

Witamina B1: Jest zaangażowana w metabolizm białek i produkcję hemoglobiny

 

Witamina B2: Wspomaga spalanie tłuszczu i wspomaga przemianę węglowodanów na energie

 

Witamina B3: Ma wpływ na rozszerzanie naczyń krwionośnych (lepsze ukrwienie mięśnia, mniejsze ryzyko nadciśnienia i waskularyzacja)

 

Witamina B6: Jest potrzebna przy trawieniu białek

 

Witamina B12: Ma bezpośredni wpływ na rozrost mięśni, wspomaga produkcję czerwonych krwinek ( lepsza pompa przy treningu)

 

Witamina A: Zaangażowana w metabolizm aminokwasów i kolagenu, wspomaga wchłanianie żelaza i jest silnym przeciwutleniaczem

 

Witamina E: Bardzo silny przeciwutleniacz

 

Biotyna: Pomaga w metabolizmie aminokwasów i produkcji energii podczas ćwiczeń.

 

Jak sami widzicie, większość witamin jest zaangażowana w syntezę lub metabolizm białek i aminokwasów, a to właśnie z białek zbudowane są Nasze mięśnie! Warto też zauważyć że osoby aktywne fizycznie i uprawiające sporty mają nawet trzykrotnie większe zapotrzebowanie na witaminy gdyż uprawiając sporty mają szybszy metabolizm więc i utylizacja witamin jest szybsza.

Więc jeśli uprawiacie sporty, chcecie wspomóc Wasz organizm by mieć lepsze efekty w sporcie to polecam zacząć od kupna dobrego zestawu witamin dla sportowców.

 

Źródło: http://portal.abczdrowie.pl/witaminy-dla-sportowcow

 

Suplementy:

Jeśli zadbaliśmy już o uzupełnianie witamin oraz mamy dobrą dietę a pomimo to czujemy lekki niedosyt, kolejnym skutecznym sposobem na osiągnięcie lepszych efektów mogą okazać się suplementy dla sportowców. Jest ich naprawdę dużo, jedne działają lepiej, inne nieco mniej ale na pewno warto w nie zainwestować. Poniżej przedstawię i opiszę najpopularniejsze z nich:

 

Kreatyna – suplement o którym słyszał chyba każdy. Zdobył on swoją popularność tym że naprawdę działa i daje niezłe efekty! Jest ona odpowiedzialna za wytwarzanie i przenoszenie ATP czyli głównej cząstki odpowiedzialnej za przenoszenie energii do mięśni. Gdy mięśnie mają więcej energii, mogą dłużej i ciężej pracować a więc daje Nam możliwość trening na większych ciężarach! Większe ciężary to bodziec anaboliczny dla Naszego organizmu a to powoduje że mięśnie szybciej rosną. Kreatyna również zatrzymuje wodę w komórkach mięśniowych zwiększając przy tym ich objętość dzięki czemu mięsnie stają się większe, twardsze i ksztełtniejsze.

 

BCAA – są to aminokwasy rozgałęzione, inaczej można je nazwać jako składniki białek.

Są one bardzo przydatne przy regeneracji, ponieważ włókna Naszych mięśni podczas treningu uszkadzają się a aminokwasy je odbudowują ponieważ z nich składają się Nasze mięśnie.

Mają też działanie antykataboliczne co jest szczególnie ważne na redukcji, ponieważ wtedy jemy mało węglowodanów i w mięśniach jest mało glikogenu. Organizm wtedy wykorzystuje aminokwasy z Naszych mięśni jako źródło energii czyli po prostu spalamy wtedy Nasze mięśnie!

Gdy wypijemy przed treningiem aminokwasy to Nasz organizm zamiast sięgać po aminokwasy związane w mięśniach, będzie wykorzystywał te które spożyliśmy.

 

Glutamina – stanowi ona ponad 50% spośród wszystkich aminokwasów pod względem ich zawartości w mięśniach, można więc rzec że jest ona aminokwasem głównym i dominującym. Ma ona wpływ na poziom HGH (hormonu wzrostu), badania wykazują że zaledwie 2g glutaminy spożywanej codziennie doustnie, potrafią zwiększyć poziom tego hormonu czterokrotnie!

Zwiększa też poziom azotu co powoduje zwiększenie syntezy białek w mięśniach oraz zmniejsza ich katabolizm czyli zapobiega też przetrenowaniu.

Dodatkowo działa świetnie na układ odpornościowy a więc zmniejsza też ryzyko wystąpienia chorób.

Dodatkowo polecam ją ludziom trenującym sporty wytrzymałościowe ponieważ zwiększa ona wytrzymałość poprzez uzupełnianie glikogenu w mięśniach.

 

AAKG – arginina, w działaniu dość podobna do glutaminy bo bierze udział w powstawaniu tlenku azotu w organizmie co powoduje poszerzenie naczyń krwionośnych. Ma to pozytywny wpływ na układ krwionośny bo reguluje ciśnienie, daje lepszą pompę na treningu oraz lepszy transport substancji odżywczych do mięsni.

Ponadto arginina stymuluje wytwarzanie hormonu wzrostu, poprawia regenerację i hamuje katabolizm

 

Boostery testosteronu – testosteron to niewątpliwie najważniejszy hormon u mężczyzn. To jemu zawdzięczamy Nasz wygląd, brodę, włosy na ciele i… Efekty na siłowni! Jest on najbardziej anabolicznym i androgennym hormonem w Naszym ciele. Warto więc dbać o to by Nasz organizm wytwarzał go w możliwe jak największych ilościach. Na spadek produkcji testosteronu składa się wiele czynników jak m.in. stres, przemęczenie, nastrój, stan zdrowia Naszego organizmu czy otoczenie. Są jednak preparaty które wspomagają Nasze ciało by produkowało go na możliwie jak najwyższym pułapie i nie są to sterydy!

Są to tzw. Boostery testosteronu – mieszanki ziół takich jak tribulus terrestris, kwasu d-asparaginowego, witamin i minerałów i inhibitorów aromatazy. Takie połączenie daje w efekcie zwiększoną produkcję testosteronu dzięki czemu czujemy się bardziej męscy, mamy więcej energii i sił na treningach!

 

Jeśli ktoś z Was planuje sięgać po sterydy, niech się nad tym jeszcze raz porządnie zastanowi, bo nie są to rzeczy dla amatorów. Może warto najpierw spróbować wymienionych wyżej suplementów?

 

 

Inne porady
Dbajmy o Nasze hormony Dbajmy o Nasze hormony Czyli jak w naturalny sposób, poprzez dietę, suplementy i zdrowy tryb życia utrzymać Nasz układ hormonalny w dobrej kondycji i czerpać z tego korzyści w postaci lepszych...
Woda zdrowia doda - czyli picie wody, jako zdrowy nawyk. Woda zdrowia doda - czyli picie wody, jako zdrowy nawyk. Niezależnie od tego czy ćwiczymy, czy też nie powinniśmy wypijać duże ilości wody. To właśnie ona ma znakomity wpływ na nasz organizm.
Słodko, ale dietetycznie! Słodko, ale dietetycznie! Dziesięć przepisów na potrawy które w smaczny sposób urozmaicą Waszą dietę
Ciasteczka białkowe Ciasteczka białkowe Spora dawka dobrej jakości białka, węglowodanów złożonych i tłuszczy z orzechów oraz lecytyny czyli świetna alternatywa na tradycyjne słodycze dla osób będących...
Dieta CKD - skuteczny spalacz tłuszczu Dieta CKD - skuteczny spalacz tłuszczu Prosta, łatwa i czasami nawet przyjemna :) A co najważniejsze - działa!