Jak sprawić, by ćwiczenia odchudzające stały się przyjemnością?

Jeśli chcesz schudnąć, musisz jeść odpowiednie ilości zdrowej żywności i spalać więcej kalorii niż to, co zjadłeś. A najlepszym sposobem, aby spalić te kalorie jest oczywiście sport.

Ale jeśli rutynowe ćwiczenia zanudziły Cię już do łez, to znajdziesz w sobie prawdziwy opór przed ich wykonywaniem, a potem można już szybko znaleźć usprawiedliwienie do zaprzestania ćwiczeń – waga utknie w jednym miejscu, albo nawet może się zwiększać. Ale jeśli rutynowe ćwiczenia są dla Ciebie przyjemnością to jest znacznie bardziej prawdopodobne, że z nimi wytrzymasz w drodze po wymarzone efekty. Więc jak można sprawić, by ćwiczenia stały się przyjemnością?

1. Można ćwiczyć z kimś innym

Podczas ćwiczeń z inną osobą odczuwasz odpowiedzialność wobec tej osoby i trudniej będzie Ci podjąć decyzję o pominięciu treningu. To może być trening z drugą połówką, przyjacielem lub nawet kimś z twojej pracy. To świetna okazja do spędzania z kimś czasu, a przy okazji pozbywasz się nadmiaru kilogramów.

2. Daj sobie wyzwanie

Jeśli chcesz schudnąć i zrobić rzeczy bardziej interesujące – daj sobie wyzwanie. Może to być wyzwanie związane z tym, że będziesz ćwiczyć więcej razy w tygodniu, albo bieg na zwiększonych dystansach, możesz też motywować się do opanowania nowych procedur i nowych ćwiczeń.

3. Zmień rutynę

Niezależnie od tego, co zrobisz, jeśli będziesz robić to samo przez cały czas, prędzej czy później będziesz tym zmęczony i znudzony. Wysiłek fizyczny nie jest wyjątkiem. Trzeba zmieniać treningi, aby utrzymać swój poziom zainteresowania i motywacji na wysokim poziomie. Najlepiej robić ćwiczenia układu krążenia, trening siłowy i pozwolić sobie na jeden dzień wolny w tygodniu w każdym razie. Ale zamiast robić te samo rutynowe ćwiczenia tydzień w tydzień – mieszaj je. Jeśli pogoda jest dobra, można chodzić lub biegać - zamiast ćwiczeń na siłowni. Kolejny dzień może być super okazją do jazdy na rowerze lub po to, by zdecydować się na pływanie.

4. Daj sobie nagrodę

Gdy stracisz kilka kilogramów – daj sobie nagrodę. To może być cokolwiek, zważywszy, że jest to coś co lubisz i od czego nie można utyć. Na przykład, można zdecydować się na wyjście do kina lub by kupić sobie coś nowego do noszenia. To może być nawet mała miska lodów lub kawałek ciasta. Tak długo, jak jesz to z umiarem, możesz świętować swoje osiągnięcie – ćwiczenia też wtedy będą bardziej cieszyć.

Jeśli będziesz dbać o to, by Twoje treningi były równocześnie przyjemnością – to jest bardziej prawdopodobne, że będziesz się ich trzymał!

Inne porady
Dbajmy o Nasze hormony Dbajmy o Nasze hormony Czyli jak w naturalny sposób, poprzez dietę, suplementy i zdrowy tryb życia utrzymać Nasz układ hormonalny w dobrej kondycji i czerpać z tego korzyści w postaci lepszych...
Zdrowy i legalny doping dla sportowców Zdrowy i legalny doping dla sportowców Czyli jak poprawić efekty w sporcie bez używania sterydów
Woda zdrowia doda - czyli picie wody, jako zdrowy nawyk. Woda zdrowia doda - czyli picie wody, jako zdrowy nawyk. Niezależnie od tego czy ćwiczymy, czy też nie powinniśmy wypijać duże ilości wody. To właśnie ona ma znakomity wpływ na nasz organizm.
Słodko, ale dietetycznie! Słodko, ale dietetycznie! Dziesięć przepisów na potrawy które w smaczny sposób urozmaicą Waszą dietę
Ciasteczka białkowe Ciasteczka białkowe Spora dawka dobrej jakości białka, węglowodanów złożonych i tłuszczy z orzechów oraz lecytyny czyli świetna alternatywa na tradycyjne słodycze dla osób będących...