Ciasteczka białkowe

 

Osobom będącym na diecie czasem może się znudzić jedzenie w kółko tego samego, a czasem nachodzi Nas niepohamowany apetyt na słodycze… Jak sobie z tym radzić? Można po prostu wmówić sobie „Nie! Nie mogę!” i starać się zabić myśl o pysznych ciasteczkach, czekoladkach i batonikach która krąży w Naszej głowie…

Ale można też zrobić lepszą, zdrowszą i bardziej wartościową alternatywę ciasteczek która dostarczy Nam sporo wartościowego białka, węglowodanów złożonych, błonnika oraz zdrowych tłuszczy i lecytyny – ciasteczka białkowe dla kulturystów!

Składniki:

-6 białek jaj,

-miarka odżywki białkowej najlepiej czekoladowej bądź kawowej,

-50g płatków owsianych

-50g otrębów owsianych

-50g orzechów włoskich,

-łyżka miodu (choć niekoniecznie)

-łyżeczka proszku do pieczenia

-łyżeczka cynamonu  

 

Białko: 55g

Węglowodany: 105g

Tłuszcze: 30g

Kcal: 910g

 

Białka ubijamy w sztywną pianę, następnie stopniowo dodajemy do nich otręby owsiane, odżywkę białkową, proszek do pieczenia, płatki owsiane, miód, posiekane w drobne kawałki orzechy i łyżeczkę cynamonu. Z dobrze wymieszanej z tych składników masy, formujemy ciasteczka.

Sposoby pieczenia ciasteczek są dwa – na patelni (powinno starczyć po 5 minut na każdą stronę na nie wielkim ogniu ale tu trzeba zdać się na wyczucie) bądź w piekarniku, wtedy 15-20 minut w temperaturze ok. 180 stopni powinno załatwić sprawę.

Do ciasteczek możemy również dodać 150g sera białego ale liczmy się wtedy z tym że ciasteczka staną się wtedy miększe i stracą na chrupkości.

Po wyjęciu z pieca/patelni zalecam aby ciasteczka ostudzić, niech sobie trochę poleżą i przejda aromatem cynamonu, bo jedzenie ich na gorąco to moim zdaniem żadna przyjemność.

 

Smacznego! 

Inne porady
Dbajmy o Nasze hormony Dbajmy o Nasze hormony Czyli jak w naturalny sposób, poprzez dietę, suplementy i zdrowy tryb życia utrzymać Nasz układ hormonalny w dobrej kondycji i czerpać z tego korzyści w postaci lepszych...
Zdrowy i legalny doping dla sportowców Zdrowy i legalny doping dla sportowców Czyli jak poprawić efekty w sporcie bez używania sterydów
Woda zdrowia doda - czyli picie wody, jako zdrowy nawyk. Woda zdrowia doda - czyli picie wody, jako zdrowy nawyk. Niezależnie od tego czy ćwiczymy, czy też nie powinniśmy wypijać duże ilości wody. To właśnie ona ma znakomity wpływ na nasz organizm.
Słodko, ale dietetycznie! Słodko, ale dietetycznie! Dziesięć przepisów na potrawy które w smaczny sposób urozmaicą Waszą dietę
Dieta CKD - skuteczny spalacz tłuszczu Dieta CKD - skuteczny spalacz tłuszczu Prosta, łatwa i czasami nawet przyjemna :) A co najważniejsze - działa!