Woda zdrowia doda - czyli picie wody, jako zdrowy nawyk.

 

Nasz organizm jest zbudowany z ok. 70% wody. Woda wchodzi w skład wszystkich komórek i tkanek w organizmie. To właśnie woda jest potrzebna do przeprowadzenia wszystkich procesów życiowych. Jej głównym zadaniem jest nie tylko przenoszenie składników pożywienia, ale i usuwanie z organizmu związków toksycznych. Dlatego właśnie osoby, które regularnie piją odpowiednie ilości wody czują się znakomicie.

W ciągu dnia tracimy ok 500-600 ml wody, która paruje z powierzchni naszej skóry. Mięśnie w wyniku aktywności fizycznej podnoszą temperaturę ciała. Naturalnym procesem jest więc proces jego chłodzenia czyli pocenie się. Jeżeli trenujemy basza skóra może w ciągu godziny stracić nawet 1500 ml wody. Dlatego właśnie powinno się na bieżąco uzupełniać ilość wody w organizmie.

źródło: www.kobieta.dziennik.pl

Każda osoba, która coś trenuje wie, jak ważne jest nawodnienie organizmu. Intensywny wysiłek zwiększa zapotrzebowanie na wodę oraz składniki mineralne. Jeżeli ich regularnie nie uzupełniamy może dojść do odwodnienia organizmu.

Powinno się spożywać ok 30 ml wody na kilogram masy ciała dziennie. Wychodzi więc ok 1,5 do 2 litrów. Oczywiście podczas wzmożonej aktywności fizycznej nasze zapotrzebowanie na wodę wzrasta.

Nie każdy wie, że ważna jest nie tylko ilość wypitego płynu, ale także jego jakość.

Co powinno się pić podczas aktywności fizycznej?

Oczywiście podstawowym płynem jest woda mineralna. Najlepiej jest pić schłodzoną, ale nie za zimną wodę niegazowaną. Niestety nie każdy zdaje sobie sprawę, że zwykła woda zawiera małą ilość soli mineralnych, oraz małą ilość węglowodanów, które tracimy podczas wysiłku fizycznego. Dlatego wodę mineralną należy pić przy niewielkich wysiłkach i lekkich treningach.

źródło: www.m.interia.pl

Przy większych wysiłkach lepiej jest sięgnąć po napoje izotoniczne. Jest to chyba najszybszy sposób uzupełnienia witamin i minerałów, przy jednoczesnym nawodnieniu organizmu. Napoje te posiadają duża zawartość węglowodanów. Nie każdy jednak dobrze czuje się po wypiciu napoju izotonicznego. U niektórych osób mogą one wywoływać przeciążenie układu pokarmowego, dlatego powinny one rozcieńczać te napoje z wodą.

Podczas wysiłku powinno się unikać soków owocowych, które pobudzają nasz układ trawienny, napoi gazowanych, które powodują wzdęcia oraz napoi energetycznych, które tylko chwilowo łagodzą efekt zmęczenia.

Przy piciu pamiętajmy, aby nie pić zbyt łapczywie. Spokojne picie unormuje organizm po wysiłku oraz ugasi pragnienie. Szybkie wypicie dużego haustu wody sprawi, że woda nie zostanie efektywnie rozprowadzona po organizmie, tylko obierze jeden kurs – na pęcherz.

Brak uzupełniania płynów w organizmie może być fatalny w skutkach. Odwodnienie może prowadzić do problemów z oddychaniem, spadkiem siły, bezsenności oraz innych problemów. To właśnie odwodnienie zmniejsza ilość oddawanego moczu, przez co nasz organizm zaczyna gromadzić toksyny.

Picie wody jest nam niezbędne do życia, dlatego warto jest wyrobić sobie nawyk sięgania po wodę nie tylko po wysiłku, czy w upalne dni. Pijmy ja nawet gdy nie odczuwamy pragnienia.

 

Inne porady
Dbajmy o Nasze hormony Dbajmy o Nasze hormony Czyli jak w naturalny sposób, poprzez dietę, suplementy i zdrowy tryb życia utrzymać Nasz układ hormonalny w dobrej kondycji i czerpać z tego korzyści w postaci lepszych...
Zdrowy i legalny doping dla sportowców Zdrowy i legalny doping dla sportowców Czyli jak poprawić efekty w sporcie bez używania sterydów
Słodko, ale dietetycznie! Słodko, ale dietetycznie! Dziesięć przepisów na potrawy które w smaczny sposób urozmaicą Waszą dietę
Ciasteczka białkowe Ciasteczka białkowe Spora dawka dobrej jakości białka, węglowodanów złożonych i tłuszczy z orzechów oraz lecytyny czyli świetna alternatywa na tradycyjne słodycze dla osób będących...
Dieta CKD - skuteczny spalacz tłuszczu Dieta CKD - skuteczny spalacz tłuszczu Prosta, łatwa i czasami nawet przyjemna :) A co najważniejsze - działa!