Jak zacząć przygodę z aerobikiem – wybieramy trening dla siebie!

Aerobic już od wielu lat cieszy się popularnością na całym świecie w tym także i w Polsce. Jeśli Ty również chcesz dołączyć do grona sympatyków tej aktywności fizycznej – ważne jest byś zaczął od podstaw. W opinii publicznej pojęcie aerobik często jest błędnie interpretowane, dlatego na początku należy wyjaśnić wątpliwości czym właściwie jest ten rodzaj treningu i na jakie podgrupy można go podzielić.

Aerobic to nic innego jak właśnie trening, którego forma opiera się o zasady związane z intensywną wymianą tlenową. Jego wyjątkowość polega na tym, że mogą korzystać z jego zalet zarówno osoby, którym zależy na tym, by zrzucić parę kilogramów, jak i te które chcą przede wszystkim wzmocnić mięśnie czy nawet skupić się na rozciągnięciu ciała. Wszystko zależy od typu wykonywanych ćwiczeń. By móc dobrać dla siebie grupę najbardziej odpowiednich warto zapoznać się z rodzajami treningów.

AEROBIC – trzy grupy ćwiczeń

1. Cardio

Cel?

Te zajęcia przede wszystkim skupiają się na tym, by wzmocnić i poprawić krążenie.

Dla kogo?

Dedykowane są przede wszystkim osobom, które chcą schudnąć.

Rodzaje?

Dance, fat burner, hip hop aerobic, zajęcia oparte na hi-low, latino aerobic, zajęcia low-impact, zumba, aeroboxing oraz wszystkie związane z tańcem.

źródło: www.gymequipment.co.uk

2. Muscle

Cel?

Wzmocnienie mięśni jest priorytetem w odniesieniu do tego typu zajęć.

Dla kogo?

Polecane osobom dążącym do idealnie wyrzeźbionego i elastycznego ciała.

Rodzaje?

Trening obwodowy, body sculpting/body shape, fit ball, tbc, abt.

źródło: pavlodarobl.satu.kz

3. Cooling

Cel?

Wzmocnienie, rozciągnięcie, uelastycznienie mięśni to efekt tego rodzaju treningu.

Dla kogo?

Treningi opracowane dla osób szukających aktywnych form wypoczynku przy spokojnej muzyce.

Rodzaje?

Pilates, joga, streching.

źródło: hotyogaforlife.com/

Widać wyraźnie, że aerobic jest treningiem dla wszystkich, bowiem każdy może skupić się na tym rodzaju ćwiczeń, które dadzą mu korzyści dopasowane do jego potrzeb. Mało tego! Coraz bardziej popularne stają się treningi opracowane specjalnie z myślą o seniorach, kobietach w ciąży czy osobach borykających się z problemami z kręgosłupem. Warto również podkreślić fakt, że nie trzeba być w wyśmienitej kondycji, by zacząć przygodę z tym sportem. Ważne jest jedynie to, by wybrać się na zajęcia z aerobicu dopasowane pod względem stopnia zaawansowania.